Azok, akik nem fizettek elő a YouTube Premiumra, valószínű sokszor bosszankodtak a miatt, hogy egyes hirdetések kitakarják a videó egy részét. Mobiltelefonon ilyen hirdetés már nincs egy ideje, most viszont az asztali nézetnél is megszűnik az alsó banner reklám – írja a HVG.
A videók elején, végén, valamint a köztes szakaszoknál továbbra is lehetnek reklámok, csak az alsó sávban elhelyezkedő hirdetés szűnik meg a YouTube-on.
A cég közlése szerint az alulról beúszó „overlay” hirdetést április 6-tól vezetik ki.
A mobiltelefonos reklámok kivezetése után a platform most is azzal indokolta a döntését, hogy a felhasználók élményét nagyban ronthatja ez a fajta hirdetéstípus.
Nem kell aggódni a tartalomgyártóknak
A YouTube szerint a hirdetési formátum megszüntetésével nem jutnak majd kevesebb bevételhez a tartalomkészítők.
A kieső reklámfelület összegét vélhetően a nemrég bevezetett „termékmegjelölés” funkcióval lehet majd kompenzálni, amiben a tartalomgyártók a videókban használt vagy bemutatott termékeket jelölhetik meg.