Az elmúlt időszakban nagy harcot vív a Google egyik legnépszerűbb platformja, a YouTube a reklámblokkolók ellen. A legtöbben nem hajlandóak vagy egyszerűen nem tudják a YouTube Premium előfizetést kifizetni, helyette reklámblokkolókat használnak. A cég ezért világszerte üldözni kezdte a hirdetésblokkolókat, amelyek megsértik a videómegosztó felhasználói feltételeit.
Aki blokkolót használ, annál előfordulhat, hogy a videó egész egyszerűen nem indul el. Jó hír lehet, hogy a videót mostantól nem fogják néhány perces időközönként megszakítani. Helyette kevesebb, de hosszabb reklámok lesznek – írja a HVG.
A változás elsősorban azokat fogja érinteni, akik okostévén keresztül nézték a videókat. Míg korábban a reklámokat 5–10 másodperc után át lehetett ugrani, a későbbiekben akár egy perc is lehet, mire az ‘átugrás’ gomb megjelenik.
A Google a változást azzal indokolta, hogy a nézők jobban szeretik, ha egy csokorban kell megnézniük a reklámokat, mintha sok kis darabban, a videót gyakran szakítanák meg. A visszajelzéseket a szeptember óta tartó tesztidőszakban gyűjtötték be.
Így kerülhető el a sok zavaró reklám
YouTube Premium előfizetéssel viszont továbbra is elkerülhető az egyre növekvő reklámmennyiség. Magyarországon 1 790 forint egy hónapra ennek díja, de a családi csomag csak 2 690 forint, amivel 5 ember élvezheti az előfizetést. Ez fejenként csak 538 forint egy hónara.
Az előfizetés lehetőséget ad a felhasználóknak, hogy a videókat letöltsék és azt offline, azaz internetforgalom nélkül is megtekintsék, ha például külföldre utaznak. Szintén az előfizetők kiváltsága, hogy jobb minőségben, 1080p felbontásban nézhetik meg az élő streamingeket. Emellé jár a YouTube Music applikáció, ami Spotifyhoz hasonlóan zene és podcast lejátszásra alkalmas.