A reklámok gyakran akkor is rendkívül bosszantóak, ha csak egyszer kell megnézni őket, hát még ha több száz alkalommal. Így volt ez például az országgyűlési választás előtti politikai hirdetésekkel is, de a különféle termékeket népszerűsíteni hivatott új, nagy kampányok is gyorsan az internetezők agyára mennek, már amennyiben nem fizetnek elő a YouTube prémium szolgáltatására. A videómegosztó új eszköze, amelynek segítségével a cégek szabályozhatják, milyen gyakran jelenjenek meg hirdetéseik az egyes felhasználók számára, nagyban csökkentheti az indulatokat.
A Google által februárban elindított, a YouTube és riválisai alkalmazásaira is kiterjedő hirdetési gyakorisági eszköz, a Display & Video 360 után a YouTube elindította saját kiegészítő eszközét, a YouTube Frequencyt, amely már nemcsak a YouTube okostévéalkalmazásán, hanem
a mobil és asztali platformokon is számolja a megjelenő hirdetéseket.
Ez egyben azt jelenti, hogy a reklámozótól függ, milyen gyakorisági korlátozást állítanak be, de alighanem senkinek sem éri meg folytatni a nézők szabályos bombázását azonos tartalmakkal.
A YouTube a hirdetőknek szóló blogbejegyzésében úgy fogalmazott: “mostantól a heti gyakorisági cél aktív beállításával kiegészítheted az eléréseidet – ezt a megoldást csak a YouTube tudja biztosítani. Páratlan közönségelérésünk és vezető gépi tanulási képességeink kombinálásával a hirdetők immár optimalizálhatják, hogy a nézők hányszor lássák a hirdetéseiket egy héten. Ez nem csak hatékonyabb költést jelent, hanem – ami döntő fontosságú – jobb élményt a nézők számára”.
(via The Verge)