A 23 országban, így idehaza is mérvadó cég 4000 alkalmazottal rendelkezik. Bár főként az ételkiszállításra szakosodott a vállalat, az utóbbi időben egyre jobban bővült azon termékek skálája, melyeket szintén ők visznek házhoz – írja a Forbes.hu.
A felvásárlás összege 7 milliárd euró, ami mintegy 2500 milliárd forintnak felel meg.
A Wolt 2014-ben Finnországban indult, és gyorsan a nemzetközi terjeszkedés útjára lépett, összesen 850 millió dollárt vont be befektetőktől: a legnagyobb körét idén januárban zárta, akkor az Iconiq Growth vezetésével szálltak be beruházok, összesen 530 millió dollárral.
Az új tulajdonos, a 2013-ban alapított technológiai cég, a DoorDash az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és Japánban van jelen, 7000 várost összekötve szolgáltatásaival. Kezdetben csak ételkiszállítással foglalkoztak, de mára már ők is egyre több mindent fuvaroznak megrendelésre. Gyakorlatilag a Wolthoz hasonló futárcégről van szó, őket is szintén egy okostelefon applikációval érhetik el a felhasználók.
„A DoorDash elképesztő vállalkozást épített fel a világ egyik jelentősebb piacán, míg mi egy kis országból jövünk, és nagyon gyorsan kellett elsajátítanunk a terjeszkedés művészetét. A DoorDash-sel való ismerkedésünk alatt megtanultuk értékelni a számos különbséget csapataink, kultúráink és cégeink között, mivel mindkét vállalat hasonló körülmények között növekedett. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy összevonjuk erőinket, hogy valami még nagyobbat hozzunk létre.”– – mondta a Wolt ügyvezető igazgatója, egyben társalapítója, Miki Kuusi.