WhatsApp: havonta csak 30 üzenet lesz engedélyezve – korlátozást vezetnek be
A WhatsApp chat-platform közölte, hogy korlátozni fogja az egyes felhasználók és vállalkozások által küldhető körüzenetek számát, hogy visszaszorítsa a spam-üzeneteket, írja a Techcrunch. A korlátozott fiókok havonta 30 körüzenetet küldhetnek majd.
Sokan visszaélnek vele
Whatsappon a csoportos üzeneteken kívül a körüzenet funkciót is használhatjuk, ha nagyobb számú emberhez szeretnénk egyszerre eljuttatni az üzenetünket: így a kiválasztott kontaktok egyenként kapják meg a szöveget, és nincs szükség egy csoport létrehozására. Ezzel a funkcióval azonban sokan visszaélnek, és spam-üzenetek küldésére használják; ez ellen lépne fel a WhatsApp az új korlátozásokkal, amelyeket egyelőre tesztüzemben vezet be.
Az elkövetkező hetekben a vállalat megkezdi a körüzenetek korlátozásának tesztelését.
A tesztüzem keretében a WhatsApp havi korlátot fog szabni a körüzenetek számának: lesznek mozgó korlátok, de a WhatsAppot tulajdonló Meta azt is elmondta, hogy havonta 30 üzenet engedélyezésére számíthatnak a fiókok. A vállalat emellett azt javasolja, hogy ha a felhasználók több üzenetet szeretnének küldeni sok embernek, akkor használhatják a státuszfrissítéseket vagy a csatornákat.
Fizetőssé válhat a funkció
Eddig a WhatsApp Business fiókok ingyen és korlátlanul küldhettek körüzeneteket, azonban a vállalat hamarosan bevezeti a funkció fizetős változatát. A következő hónapokban a Meta új, személyre szabott körüzeneteket tesztel a termékfrissítésekhez és ünnepi leárazásokhoz. Emellett a Business fiókok felhasználói az üzenetek ütemezését is alakíthatják majd. A kísérleti időszakban a felhasználók 250 testreszabott üzenetet kapnak ingyen, de a további üzenetekért fizetniük kell – egyelőre nem tudni, mennyit.

A Meta elgondolása szerint a felhasználók így továbbra is kaphatnak körüzeneteket anélkül, hogy túl soknak éreznék a mennyiségüket.
A WhatsApp már korábban is tett lépéseket a spam-üzenetek visszaszorítása érdekében:
például korlátozta a felhasználók által egy nap alatt küldhető marketingüzenetek számát. Tavaly a cég emellett kísérletezni kezdett a leiratkozás-funkcióval, amellyel a felhasználók jelezhetik, hogy nem szeretnének bizonyos típusú üzeneteket kapni egy vállalkozástól anélkül, hogy blokkolnák a fiókját.
Az elmúlt néhány évben a WhatsApp Business fontos bevételi forrássá vált a Meta számára. A kereskedők ingyenesen készíthetnek WhatsApp Business-profilt, és szintén fizetés nélkül használhatnak bizonyos funkciókat. A Meta azonban különböző típusú üzenetekért szolgáltatási díjakat számít fel.