Elszomorító statisztika jelent meg nemrég Amerikában: a tengerentúlon ugyanis a felmérések szerint naponta körülbelül 32 ember veszti életét az ittas vezetés miatt – ez minden negyvenötödik percben egy halálesetet jelent. Bár tény, hogy az elmúlt évekhez képest az ittas vezetés okozta halálesetek száma csökken, még így is ez az egyik vezető oka a közúti baleseteknek. A Volvo legújabb fejlesztése azonban teljesen kizárja ennek a lehetőségét, a cég legújabb autói ugyanis előre kiszűrik, ha valaki alkoholos befolyásoltság alatt ül a volán mögé és ebben az esetben a jármű egyszerűen félreáll és nem lehet újra beindítani– írja a Designtaxi.
A november 9-én bemutatásra kerülő Volvo EX90 névre keresztelt szabadidőjárműről már most azt állítja a cég, hogy ez minden idők legbiztonságosabb Volvója, ami olyan módon garantálja a nyugodt és biztonságos vezetést, amilyenre eddig még nem volt példa. Az autóba telepített vezetéstámogató rendszer egyébként valóban elképesztően hangzik:
öt radar, nyolc kamera, tizenhat szenzor és egy lézeres távolságmérő is helyet kapott a járműben.
Az utóbbi egyébként az autó tetején található és a cég ígéretei szerint 250 méterről is jelzi a gyalogosok jelenlétét, a fényviszonyoktól teljesen függetlenül. Ugyanígy jelzést küld a sofőrnek akkor, ha valamilyen tárgyat észlel az úton, ami esetleg akadályozhatja a biztonságos haladást.
Az igazán érdekesek azonban azok a belső kamerák, amelyek a sofőrt és annak viselkedését hívatottak ellenőrizni. Ebben az esetben ugyanis
a rendszer figyeli a vezető szemmozgását és abban az esetben például, ha azt észleli, hogy a sofőr nem az utat figyeli, jelzést küld a helyzet veszélyességéről.
Ez például abban az esetben lehet hasznos, amikor valaki a telefonját nyomkodja vezetés közben. Ugyanezen az alapon, a jármű akkor is jelez, amikor a vezető túl sokáig bámul a semmibe – a rendszer ebben az esetben azt feltételezi, hogy az autó sofőrje valamilyen oknál fogva – alkoholos befolyásoltság, koncentrációs zavar, hirtelen fellépő egészségügyi változás – nincs megfelelő állapotban ahhoz, hogy a volán mögé üljön. Ekkor az autó jelzést küld, amit ha a sofőr figyelmen kívül hagy, a jármű egyszerűen vészvillogóval félreáll és leállítja saját magát, hogy megóvja a közlekedőket a balesetektől.