“Szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy az utóbbi időszakban rendkívül megnövekedett a közösségi média felületeken a Lidl Magyarország nevében történő online visszaélések száma, melyekben márkánk védjegyeit, valamint szolgáltatásait – így pl. a Lidl logót vagy éppen az újonnan bevezetett Lidl Plus alkalmazást – felhasználva igyekeznek megtéveszteni a vásárlóinkat.
Ezen megtévesztő oldalak és profilok közös jegyei, hogy a hamis oldalakat vállalatunk logóját, valamint egyéb márkajegyeit felhasználva hozzák létre, hogy azok hitelességét erősítsék. Emellett a Lidl Magyarország márkanévre utaló névvel látják el őket, abban minimális módosítást téve (így pl. ékezetek kihagyása, extra betűk beillesztése)” – kezdte a diszkontlánc.
További gyanúra adhat okot, ha a meghirdetett nyereményjátékok, illetve a csaló oldalak által kezdeményezett privát üzenetek szövegezése helytelen nyelvezettel megírt, feltehetően fordítóprogrammal készített szöveget tartalmaz, emellett egy külső oldalra vezet és regisztrációra, személyes-, valamint bankkártyaadatok megadására szólítja fel a felhasználót a nyeremény fejében.
“Minden szükséges lépést megteszünk a csaló profilok eltávolítása érdekében, ugyanakkor vásárlóink megóvása érdekében közzétesszük azon csaló közösségi média oldalak és profilok elérhetőségét, melyeket vállalatunktól függetlenül, megtévesztési szándékkal hozták létre. Az aktuálisan vállalatunk által ismert, a Lidl nevében létrehozott csaló profilok ide kattintva érhetők el. További információt arról, hogy milyen ismertetőjegyek segíthetnek hivatalos felületeink azonosításában, a Lidl Magyarország hivatalos Facebook oldalán, valamint Instagram oldalán talál” – tették hozzá.