Most érkezett: bejelentés a magasabb villanyszámlákról - közleményt adott ki a befizetésről az MVM
2025 januárjától az okosmérős áramfogyasztóknak már nem kell mérőállást diktálniuk, fogyasztásukat pedig online követhetik nyomon. Az új, idősoros elszámolás hosszabb távon segítheti a villamosenergia-rendszer kiegyensúlyozását és a tudatos energiafelhasználást.

“A januárban bevezetett idősoros elszámolási mód a mindennapokban azt jelenti az okosmérővel rendelkezők számára, hogy számláikat minden naptári hónapban a tényfogyasztásról kapják, az okosmérőből távleolvasással megkapott mérőállás alapján. Ha egy ügyfélnek van okosmérője, de nincs háztartási méretű kiserőműve (pl. napelem), akkor számára megszűnik a havi egyenletes részszámlázás, és a továbbiakban nincs szükség és lehetőség a diktálásra” – olvasható az MVM közleményében.
A vállalat szerint a változás éves szinten nem jelent többletköltséget és a rezsicsökkentett áron számlázott villamosenergia-mennyiség továbbra is biztosított lesz.
Villanyszámla: van, ami változik
Azok az ügyfelek, akiknek az éves fogyasztásuk nem kiegyenlítetten jelentkezik minden hónapban, hanem szezonálisan, például a téli hónapokban magasabb, míg a nyári hónapokban alacsonyabb, változásokat tapasztalhatnak a költségek eloszlásában – hívja fel a figyelmet az MVM.
Kiemelik: a korábban megszokotthoz képest ez télen magasabb villanyszámlát okozhat.
Jó hír: halasztás a villanyszámla-befizetésnél
Bár a cég ügyfelei minden hónapban az elhasznált energiamennyiség alapján kapják számláikat, de a téli hónapok után most jelentkező esetlegesen magas költségek miatt
minden okosmérős ügyfél automatikusan fizetési haladékot kap 2025. április 15-éig, ami azt jelenti, hogy ezeknél a számláknál nem veszik figyelembe az azokon szereplő fizetési határidőt.
A fizetési haladék a 2025. január 1-je utáni, idősoros elszámolási módban érintett számlákra vonatkozik.
“Ha érintett ügyfeleinknek továbbra is nehézséget okoz a számlák kiegyenlítése, számukra 2025. szeptember 30-áig bezárólag részletfizetést biztosítunk, amelyet ügyfélszolgálatunkon személyesen, vagy telefonon igényelhetnek” – áll az MVM közleményében.