A járványhelyzet az élelmiszervásárlási szokásokat is megbolygatta, a változásokból pedig néhány maradandónak tűnik. Az Abonett Kft. eladásaiból az látszik, hogy az extrudált kenyerek azok közé a termékek közé tartoznak, amelyeknek a fogyasztása a korábbinál magasabb szinten maradt. A tavaly március-áprilisi időszakban a készletező vásárlások miatt mintegy 50 százalékkal növekedett meg az igény a cég termékei iránt, a forgalom azonban ezután is magasabb szinten stabilizálódott, jelenleg is a korábbi mennyiségnél mintegy 30 százalékkal nagyobb a kereslet, a magyar vásárlók pedig szemmel láthatóan az egészségtudatos életmód felé fordultak.
A cég a fogyasztói igények változását látva gluténmentes alapanyagokból is elkezdett extrudált kenyeret gyártani. Különböző ízesítésű Abonetteket is kifejlesztett, szuperélelmiszernek számító magokat is felhasznált, valamint édes és sós töltelékű szendvicsekkel is piacra lépett. Ma már 14 féle extrudált kenyeret és négyféle szendvicset gyártanak az abonyi üzemben, ahol megkezdődött a legújabb innováció, a növényi fehérjével dúsított VeganPro készítése. A lencséből és zöldborsóból készülő extrudált kenyérrel vegán módon juthatunk hozzá a szükséges fehérjékhez – írja a MárkaMonitor. Az újdonság egyelőre a cég webshopjában érhető el, hamarosan már a boltokban is kapható.
Mitől vegán az új kenyér?
A gabonaalapú extrudált kenyereik eddig sem tartalmaztak állati fehérjét, ám a VeganPro olyan növényekből, főként zöldborsóból és lencséből készül, amelyeknek magas a fehérjetartalma. A 24 százalékos fehérjetartalmú újdonság különösen azoknak lehet vonzó, akiknek fokozottabb fehérjebevitelre van szükségük (például sokat sportolnak), vegánok, vagy csak egyszerűen kevesebb állati fehérjét szeretnének fogyasztani, a manapság egyre népszerűbb flexitáriánus étrendűek.