A Vatera első Fekete Péntekén úgy vitték a kétezres évek elejének népszerű adathordozóit, mint a cukrot: a legnagyobb darabszámban a dvd-filmek fogytak, a második legnépszerűbb akciós terméktípusnak pedig a cd-s albumok futottak be Lego-játékok elé.
Népszerűek a dvd-k
Sokan lejárt lemeznek tartják a dvd-ket, ám az Omdia piackutató cég becslései szerint idén is mintegy 300 millió dvd-lemez fogy majd világszerte. Az online piactéren a mai napig elég sok dvd-film cserél gazdát: a Vatera fekete péntekén leginkább a drámákat, a vígjátékokat és a sci-fi/fantasy alkotásokat keresték a vásárlók, és átlagosan bruttó 2 ezer forint körüli összeget költöttek ezekre – írja a Napi.hu.
Népszerűek voltak a könyvek is: családregényeket, thrillereket, illetve a romantikus regényeket keresték az akciós napon, az egyébként slágernek számító krimik a negyedik helyre szorultak vissza.
A pandémia kitörése óta számos aukciós háznak kellett lemondani az élőben zajló árverésekről – fogalmazhatunk úgy is, hogy átkerültek az online térbe, így a numizmatikai termékek, festmények is egyre népszerűbbek a Vaterán.
A lakberendezési és dekorációs termékek szintén a pandémia nyertesei: utazási lehetőségek hiányában rengetegen költöttek az otthonuk felújítására, átrendezésére. Ami megunhatatlan, az a Lego – a vásárlók nagy szerencséjére pedig a Vatera piacterén a sok darabos, bonyolult készleteket is el lehet csípni a bolti ajánlott árnál olcsóbban, és ugyanez igaz a női ruházati és szépségápolási termékekre is. Eladott darabszám szerint a következőképp alakult a termékek sora: dvd-lemezek, cd-lemezek, Lego-játékok, regények, női ruházat, szépségápolás, drogéria, bakelit lemezek, numizmatika, antik könyvek, történelem.
Forgalom szerint a lakberendezés, lakásdekoráció járt az élen, majd az antik könyvek, festmények és képek, dvd-lemezek, cd-lemezek, háztartási kisgépek, Lego-játékok, porcelánok, numizmatika és végül a női ruházat.