A Stout tanácsadó cég által végzett felmérés szerint, bár az infláció mérséklődött, a fogyasztók még mindig az élelmiszer-kiadások csökkentésére összpontosítanak – írja az Mfor.hu.
A vásárlók továbbra is ellenőrzésük alatt próbálják meg tartani a pénzköltésüket, így sokan az üzletekben sajátmárkás árucikkekre, illetve kedvezményes termékekre igyekeznek fókuszálni a beszerzéseik során.
A fiatalok körében különösen népszerűek az újfajta vásárlási lehetőségek, amit a piackutatók annak tudnak be, hogy a vevőknek kevésbé az áruházak a fontosak, és egyre jobban arra fókuszálnak, hogy mire is van igazán szükségük.
A nemrégiben készült tanulmány szerint az ezredfordulós és a Z generáció 75%-a használt élelmiszervásárlási alkalmazást az elmúlt évben.
A piackutatás másik érdekessége, hogy a szupermarketek vezetői folyamatosan aggódnak a munkaerőhiány miatt: 2023-ban a kiszolgálás frontvonalában dolgozók 44 %-a fontolgatta, hogy elhagyja munkahelyét, bár ez a szám az év második felében csökkent.
A munkaügyi gondok arra késztetik az áruházláncokat, hogy az automatizálás és a robotika irányába mozduljanak el, amire az önkiszolgáló pénztárakkal ellátott üzletek nagymértékű elterjedése, valamint a még kevés helyen bevezetett kasszamentes boltok felbukkanása a legjobb példa.
A Stout tanácsadó cég által végzett felmérés arra is rátapintott, hogy egyre több vevő igyekszik elkerülni az élelmiszer-veszteséget és a csomagolások eldobásából fakadó szemetelést.