Nagyon visszafogtuk a költekezést, de van, amihez a magas ár ellenére is ragaszkodunk
Második éve készít felméréseket a Publicis Groupe, amiben azt vizsgálják, hogy a 18 és 55 év közötti állampolgároknak hogyan változtak meg a vásárlási szokásaik a nehezedő gazdasági környezet hatására. A felmérésben a magyar vásárlók mellett a cseh, lengyel és szlovák fogyasztókat is megkérdezték – írja a 24.hu.
Sokkal kevesebbet költenek a magyarok
A háromezer fő bevonásával készül felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek a költekezésük visszafogását nem a háborútól való félelem, hanem az infláció által kifejtett nyomás miatt érzik szükségesnek. A magyarok 58 százaléka az inflációt miatt, 15 százaléka a háború miatt húzta össze jobban a nadrágszíjat.
A régiót tekintve nálunk nőtt leginkább azok száma, akik csökkentettek a kiadásaikon.
Míg a csehek 22 százaléka, a lengyelek 28 százaléka és a szlovákok 25 százaléka, addig a magyarok 41 százaléka mondta azt, hogy csökkentette költségeit.
Érdekesség, hogy ez az arány Magyarországon a tavaly áprilisban készített felmérés szerint még csak 21 százalék volt, azaz majdnem a duplájára emelkedett azok száma, akik visszafogják költekezésüket.
Van, amiből nem engedünk
A magyar válaszadók többsége a nyaraláson, éttermembe járáson és a sportfelszereléseken kezdett spórolni. De jobban megfontolják, milyen ruházatot, édességet vagy élelmiszert vásárolnak.
A magas infláció ellenére van néhány termék, amiből viszont nem engednek. Az elmúlt negyedévben szinte senki sem spórolt a telekommunikációs szolgáltatásokon, a gyógyszereken, a higiéniai termékeken és a kávén.
A felmérésből az is kiderült, hogy a férfiak nehezebben változtattak vásárlási szokásaikon, mint a nők.