Az elmúlt egy évben az online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből, ami többek között arra is rávilágít, hogy nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok vásárlási preferenciái között.
Így vesszük át az online rendelt termékeket
Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, ezzel párhuzamosan kevesebben választották az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvételt.
A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt ezen átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint más alternatívák.
Megjelent a környezetvédelmi szempont
A csomagautomatát választók 21 százalékánál már az is szempont volt, hogy ezt a fajta átvételt környezetbarátabb megoldásnak vélik, mint a házhozszállítást.
A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről.
Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.
A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek.
Kevesen kérnek papír alapú számlát
Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Az iskolai végzettség emelkedésével nő azok száma, akik az online számlát preferálják, de még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak.
Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy környezetkímélő csomagolást használ.
(MTI)