Újítani készül a termékek csomagolásán a brit Tesco. A boltlánc 80 angliai üzletében teszteli az Apeel nevű, növényi alapú, ehető védőbevonatot a friss termékeknél, hogy lássák, milyen hatással van az új csomagolás a termékek, köztük a narancs és a citrom eltarthatóságára – írta a Packaging Europe szakportál cikkére hivatkozva a napi.hu.
Mint a cikkben olvasható, a csomagolóanyagot a gyümölcsök és zöldségek héjában, húsában, magjában található lipidekből nyerik ki, amellyel vékony, ehető burkot hoznak létre a termékek külsőjén. Ez a külső héj pedig lassítja a vízveszteséget és az oxidációt, amik kulcsszerepet játszanak abban, hogy a termékek megromlanak, vagy rosszabbul néznek ki egy idő után.
Az angliai cég szerint az Apeel bevonata segítheti a vállalatot az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemben: a vállalat adatai szerint évente 400 ezer tonna gyümölcsöt dobnak ki háztartási élelmiszer-hulladékként.
Hínárból ehető csomagolás
Vannak azonban másmilyen kísérletek is. A szintén brit Notpla cég, ehető, lebomló fóliát készít hínárból többek között tartós élelmiszereknek is, így például a csomagolásokat bele is lehet főzni az ebédbe, vagy vacsorába – írta korábban a napi.hu. Így eljöhet annak is az ideje, amikor a tészta megfőzése után a zacskót is a fazékba lehet dobni. Az eddig műanyagból készült elviteles dobozok vagy a papírcsomagolások is átalakulhatnak.
A hínár a tengerekben bőségesen rendelkezésre áll, gyorsan nő és mivel vízi növény, nem használ földet, és nincs szükség rovarirtókra sem a termesztéséhez. Használat után komposztálni vagy feloldani is lehet a csomagolásokat.