Az 1990-es években kezdett ismertté válni, manapság pedig egyre népszerűbb hazánkban a Valentin-nap. A Mastercard felmérése szerint Magyarországon több mint 381 százalékkal nőtt a Valentin-napi költések száma, ami európai viszonylatban igen magas, ugyanis a kontinensen összességében „csak” 180 százalékkal nőttek az ilyesfajta kiadások – írja a Store Insider. Kiderült: a magyarok több mint fele fordít több energiát a szerelmesek ünnepének tervezésére és a többség a igyekszik minél kreatívabb lenni.
Vannak a klasszikus ajándékok, például a szív alakú csokoládé és a virágok, ám a legtöbbet utazásra költik a szerelmesek, ékszerre pedig 350 millió forintnál is többet adtak ki 2020-ban.
Az elmúlt két évben alternatív ajándékok is megjelentek szép számban, köztük az elviteles és otthon elkészíthető élelmiszercsomagok, a parkban tett séták, a házi készítésű ételek, a filmmaratonok vagy az otthoni spa-napok. Ehhez az elmozduláshoz nagyban hozzájárultak a járványhelyzet miatt bevezetett korlátozások.
Ugyancsak a járvány hatására még inkább hódít az online vásárlás és az internetes társkeresés: 2020-ban minden harmadik magyar online szerezte be az ajándékot Valentin-napra, minden ötödik válaszoló pedig online találta meg a szerelmet a járvány első évében, és ugyanennyien Zoomon vagy más videós platformon randevúztak.