Elismerték: az üzletláncok dolgozóiknak jeleznek titokban, ha ez a zene szólal meg a boltban
Az ausztrál Coles és Woolworths üzletláncok megerősítették, amit a vásárlók már rég észrevettek: a boltokban a délután egy bizonyos időpontjában országszerte ugyanaz a dal szól. A rituálé jelentősége a munkavállalói és a vásárlói viselkedésben keresendő, írja a Honey Nine.
Itt az idő a vásárlók rohamára
A rendszeresen visszatérő dalokat egy rádiós műsorvezető hozta szóba a nyilvánosság előtt: ő mondta el, hogy a vásárlók szerint minden délután 3-kor a Pump It Up című számot kapcsolják be a rádión a Woolworths áruházakban. “Állítólag az a célja, hogy keményebb munkára ösztönözze a személyzetet”, magyarázta a műsorvezető.
A Honey Nine-nak dolgozók árulták el, hogy a dal már egy jó ideje visszatérő jelenség az áruházakban, és “tényleg azt tudatja a csapattal, hogy fel kell készülniük az iskolaidő utáni vásárlási rohamra, hogy a polcok fel legyenek töltve, a bolt rendben legyen, mert nemsokára tele lesz vásárlókkal”.
Egy másik dolgozó szerint a dal célja, hogy jelezze a személyzetnek, hogy “tömegesen kell ellenőrizniük a boltot”, és elmagyarázta, hogy
ilyenkor a dolgozók minden részlegből kimennek a folyosókra, az összes terméket a megfelelő irányba fordítják és rendet tesznek.
Ez így van a Coles üzleteiben is, ahol ugyanez délután 2-kor, a Rumble című számmal történik: ez dal “hétvégén 14 órakor szólal meg, és ösztönzésként szolgál a csapattagok számára, hogy a délutáni csúcsforgalom előtt rendet tegyenek az üzletben”, magyarázta a Coles szóvivője.
Amikor a Rumble felcsendül, remek energialöketet ad mind a csapatunknak, mind a vásárlóknak.
A viselkedéskutatók szerint azonban a jól megválasztott zenei aláfestés nemcsak a személyzetet, hanem a vásárlók viselkedését is befolyásolhatja, és akár nagyobb fogyasztásra is sarkallhatja őket. Adam Ferrier szakértő kifejtette: “A zene nagy hatással van a fogyasztók érzelmeire és viselkedésére is.
A fogyasztói magatartás esetében a tanulmányok szerint a gyors zene kapkodásra készteti az embereket, míg lassabb zene esetén szívesebben időznek a sorok között.
Klasszikus zenei aláfestés esetén pedig előfordulhat, hogy a vásárlók drágább üveg borokat választanak”, magyarázza.
Borítókép forrása: Getty Images