Az Ecommerce Hungary Kisvállalati és Középvállalati Tagozata közös részesedést szerzett abban a cégben, amely egy olyan szoftvert fejleszt, ami képes lesz kiszűrni a feledékeny vevőket – írja a Piac és Profit. Az e-kereskedelem, az online vásárlások egyre nagyobb népszerűsége miatt különösen fontos, hogy ezek a tranzakciók a lehető legnagyobb biztonságban, az eladó és a vevő igényeit maximálisan kielégítő módon történjen. Csakhogy, amint a portál emlékeztet,
egyre több olyan vásárlóval találkoznak, akik egyszerűen nem veszik át a megrendelt csomagokat, ezzel pedig több milliárdos kárt okoznak évente.
–Az utánvétes rendelések a magyar piacon a vásárlások több, mint 60 százalékát teszik ki. Ez a vevő számára biztonságos vásárlási mód a webshopok számára jelent kockázatot, mivel ha nem fizeti ki a terméket előre a vásárló, akkor extra kiadásként jelentkezik az akár többszöri kiszállítás díja és az adminisztrációval töltött munkaidő bérköltsége.
Az át nem vett csomagok aránya az utánvétes vásárlásoknál a webshopok harmadánál eléri az 5 százalékot.
A többi kereskedő esetén 1-5 százalék közötti ez az arány és csupán egy elenyésző részüknél esik 1 százalék alá ez az érték – idézi a portál Zabari Istvánt, a Középvállalati Tagozat vezetőjét. Erre a problémára próbálnak most megoldást találni, mivel úgy tapasztalják, hogy az eddigi lehetőségek, mint például a díjbekérő küldése, egyszerűen hatástalan.
Ezért alkotnak meg egy olyan szoftveres rendszert, ami ellenőrzi a vásárló szokásait, rögzíti, hogy mennyit rendel utánvétes fizetéssel és ezekből mennyit teljesít végül. Ha a vásárló túl gyakran dönt úgy, hogy nem veszi át a csomagjait, akkor egy idő után egyszerűen megszüntetik számára az utánvétes vásárlás lehetőségét.