Az Uncle Ben’s az 1940-es években lépett be a piacra, és évtizedek óta a legjobban eladott rizs az Egyesült Államokban. Nevét állítólag egy kiváló minőségű rizséről ismert texasi farmer inspirálta – a déli államokban olyan titulusokat használtak a fekete emberekre, mint a bácsi és a néni, a formálisabb és tiszteletteljesebb “Miss” vagy “Mister” helyett -, míg a társaság felkérte egy divatos chicagói étterem főpincérét, Frank Brownt, hogy pózoljon az 1947-ben indult márka arcaként. Sokan azonban bírálták a márka marketingjét a faji sztereotípiák fenntartása miatt – írja a BBC.
Név és a logóváltás
A változás a Mars Food tulajdonosának júniusban tett ígéretét követi: felülvizsgálja a márkát a rendőri brutalitás és rasszizmus elleni globális tiltakozások közepette. “Megértjük azokat az egyenlőtlenségeket, amelyek az előző márka nevéhez és arcához társultak, és ahogy júniusban bejelentettük, elköteleztük magunkat a változás mellett” – mondta Mars, hozzátéve: a National Urban League-szel is együttműködnek, hogy támogassák a fekete szakácsokat 2 millió dolláros ösztöndíjjal, és 2,5 millió dollárt fektetnek be Mississippiben, Greenville-ben, ahol a rizst készítik.
Ezenfelül az Uncle Ben’s Rice neve megváltozik Ben’s Originalra, és eltávolítják a csomagolásáról a mosolygós, ősz hajú fekete férfi képét.
“A márka nemcsak a nevét és az arculatát változtatja meg a csomagoláson, hanem lépéseket tesz a befogadás és a méltányosság fokozása érdekében, valamint az új márka céljául tűzte ki, hogy olyan lehetőségeket teremtsen, amelyek mindenkinek helyet kínálnak az asztalnál” – közölte a társaság. Az új csomagolás várhatóan 2021-től lesz elérhető az üzletekben.
A Mars egyike volt azon élelmiszeripari óriásoknak, amelyek megígérték, hogy felülvizsgálják a márkákat a George Floyd halála által kiváltott tiltakozások nyomán. Ez év elején a Pepsi is közölte, hogy felül fogja vizsgálni népszerű Jemima néni szirupok és ételek forgalmazását, elismerve, hogy a márka faji sztereotípián alapult.