A mobil célcsoportja a Z és az Y generáció, a dizájn pedig a 2000-es évek elejét idézi. A finn Human Mobile Devices mobiltelefon-gyártó által készített unalmas telefont megfosztották a mai okostelefonok összes “okos” funkciójától, és a telefonáláson vagy SMS-íráson kívül semmire sem lehet használni.
A telefonon sem netezni, sem csetelni nem lehet, ha ezt használnánk a mostani mobilunk helyett, kénytelenek lennénk személyesen kommunikálni egymással. A mobil kihajtható, ami az Y-generációs felhasználókat valószínűleg életük legelső mobiljára emlékezteti majd. Az átlátszó tokot holografikus matricákkal lehet személyre szabni, a képernyőkön pedig a Heineken üvegei láthatóak – írja a dezeen.com.
Az old-school dizájn mellé retro jellemzőket kapott a mobil: egyhetes készenléti idővel, 0,3 megapixeles kamerával, FM-rádióval és kígyós játékkal szerelték még fel.
“Az okostelefonok túl izgalmasak, mi direkt egy unalmasat akartunk tervezni” – mondta Oliver Mak, a Bodego társalapítója.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A telefon technológiai korlátozásával a Heineken és a Bodega azt reméli, hogy a fiatal felnőtt valódi társas interakcióra cserélik majd a görgetést.
A Boring Phone a Heineken Z generáció és az ezredfordulósok okostelefon-használatáról szóló kutatás eredményeképp született meg. A kutatásban résztvevők 90 százaléka elismerte, hogy közösségi eseményeken is a telefonja után nyúl, és egy-egy buli alatt átlagosan hét alkalommal néz a mobiljára.
A kutatás arra is kitér, hogy a megkérdezettek 37%-a úgy gondolja, túl sűrűn veszi elő a telefonját, amikor másokkal van.
Bár a lebutított telefonokból csak 5000 készült, és egyik sem megvásárolható, júniusban indítanak egy alkalmazást, ami unalmassá teszi az okostelefonokat, hogy segítsék a technológiától való elszakadást.