Lecseréli kupakjait a Coca-Cola, egy kampány keretében a logók helyett palack újrahasznosítására buzdító grafikát helyeznek el záróelemeken – írja a Pénzcentrum.
A Coca-Cola Magyarország támogatja az üdítőital-csomagolások minél nagyobb arányú visszagyűjtését, visszaválthatóságát célzó kormányzati kezdeményezést. Ehhez csatlakozva a cég hamarosan országos szemléletformáló kampányt indít a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére.
A multi valamennyi üdítőitala kupakját lecseréli: az ismert logó helyett a palack újrahasznosítására buzdító grafikát helyeznek el a záróelemeken.
Csökkentették az alumínium italdobozok súlyát
A Coca-Cola Magyarország pár nappal ezelőtt jelentette be, hogy 13 százalékkal csökkentette az alumínium italdobozok súlyát, az országban gyártott és 19 országban forgalmazott dobozos üdítőitalok csomagolásához a cég 2020-tól éves szinten mintegy 170 tonnával kevesebb alumíniumot használ fel, csökkentve a gyártás és a szállítás során fellépő környezeti terhelést.
A vállalat az MTI-nek elmondta, 2018 óta több mint 600 millió forintot fordított innovatív környezetkímélő csomagolóanyagok bevezetésére.
A cég tavaly megkezdte a kiszállításkor alkalmazott raklapfólia felhasználásának kiváltását is, aminek eredményeképpen ebből az anyagból az idén már 43 tonnával kevesebbet használ fel. Hozzátették: mivel a csomagolás kevesebb anyagot tartalmaz, a szállítás is kisebb energiát igényel.
Jön a kartonpapír csomagolás
A vállalat folytatja a fejlesztéseket, és várhatóan 2021-ben a négy-, illetve a hatdobozos kiszerelések műanyag csomagolását kartonpapír-alapúra cseréli.
A Coca-Cola globális stratégiájának célja többek között az, hogy 2030-ra ugyanannyi műanyag palackot és aludobozt gyűjtsön vissza, mint amennyit értékesít.
A társaság Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatók és el szeretnék érni, hogy a vállalat kínálatában is megjelenjenek a 100 százalékban újrahasznosított PET palackokból készülő palackok. A fejlesztéseknek köszönhetően az újrahasznosított PET-palackok részaránya átlagosan 24 százalék, amit 2030-ra 50 százalékra emelnek.
A magyarországi gyártásban felhasznált műanyag mennyisége az elmúlt években 15 százalékkal csökkent, idén pedig további 4 százalékkal lesz kevesebb az szénsavas üdítőitalok palackjaihoz használt műanyag mennyisége. Így a vállalat éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ majd fel, ami 24 millió PET palack súlyának felel meg. A PET palackok az összes magyarországi csomagolási hulladék 3 százalékát teszik ki.