Változik a lakcímbejelentés! Februártól új szabályok élnek az ügyintézésben
Számos, a 25 évnél idősebb első jogosítványosokat, a nyugdíjasokat és másokat is érintő díjmódosításra és szabályváltozásra számíthatunk a kormányablakokban és az okmányirodákban február 1-től – írtuk meg korábban.
Most egy újabb ügyintézési változásra is fény derült: február 1-től módosul a lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés rendje, amely érinti a lakcímkártya kiállítását és az adatmódosításokat – az erre vonatkozó felhívást a napokban tette közzé több települési önkormányzat – írja a Portfolio.
Az új jogszabály értelmében a jegyzők hatásköre megszűnik a lakcímbejelentési ügyekben, így 2025. február 1-jétől már kizárólag a járási hivatalok intézhetik ezeket az eljárásokat.

Szintén újdonság, hogy a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány
kiállításának díja 3 700 forint lesz szombattól, de ha postán kérjük a kézbesítést, az további 2 ezer forintba kerül.
Lakcímbejelentést bármely járási hivatalban tehetünk, de adatmódosítást (pl. névváltozás) csak a lakóhelyünk vagy tartózkodási helyünk szerint illetékes járási hivatalban kérvényezhetünk – írja a Portfolio.