Probléma az Ügyfélkapu plusz felületén: nem lehet elérni egyes szolgáltatásokat
Az Ügyfélkapu megszűnése miatt a felhasználók az Ügyfélkapu+ szolgáltatásra regisztrálnak, hogy ne veszítsék el hozzáférésüket az online ügyintézéshez. Az új felületen azonban nem minden problémamentes, írja a Pénzcentrum.
Nehezebben elérhetők bizonyos szolgáltatások
Az Ügyfélkapu, Magyarország egyik legfontosabb digitális ügyintézési rendszere hamarosan megszűnik, hogy helyét egy modernebb, integrált szolgáltatási platform, a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) vegye át. Az új rendszer célja, hogy gyorsabb, biztonságosabb és felhasználóbarátabb megoldásokat biztosítson a felhasználóknak. Az átállás fokozatosan történik: sokan már most átregisztrálnak az Ügyfélkapu+ szolgáltatásba a gyors átállás reményében.
Nekik azonban csalódniuk kell: a hagyományos Ügyfélkapu ugyan csak 2025. január 15-én szűnik meg, azonban azok, akik már átregisztráltak az Ügyfélkapu+ rendszerébe, nem tudnak visszalépni az Ügyfélkapuba. Bár a belépés zavartalanul működik,
az Ügyfélkapu+ főoldala nem kínál közvetlen hozzáférést a korábban megszokott szolgáltatásokhoz,
mint például az üzenetek elérése, a TAJ-nyilvántartás ellenőrzése vagy az adóigazolások lekérése. Ez számos felhasználónak okoz problémát: a központi ügyintézési lehetőségek nehezen elérhetők vagy egyenesen láthatatlanok a felületen.
Van megoldás
A Pénzcentrum megtalálta a megoldást a problémára: az Ügyfélkapu+ felületén a “SEGÍTHETEK?” menüpont alatt található chatbot segítséget nyújt a felhasználóknak az ügyintézésben. A chatbot tájékoztatása szerint
a keresett szolgáltatások a https://magyarorszag.hu portálról érhetők el,
amely központi kiindulópontként szolgál az állampolgári ügyek intézéséhez. Innen elérhető a Tárhely felület, amely ugyan alapértelmezésben csak a hivatalos dokumentumokat és leveleket jeleníti meg, de egy megfelelő kereséssel lehetőséget nyújt az összes funkció előhívására.
A Tárhely oldalon a “KERESÉS A TARTALOMBAN” funkció segítségével bármely szolgáltatást megtalálhatjuk. Például, ha beírjuk a keresőmezőbe az “időpontfoglalás” szót, azzal elérhetővé válnak az időpontfoglaláshoz kapcsolódó ügyintézési felületek. Ez a módszer bonyolultnak hangzik, de az Ügyfélkapu+ szolgáltatásba átjelentkezett felhasználók számára jelenleg ez a legegyszerűbb módja a szolgáltatások elérésére a Pénzcentrum szerint.
A felhasználói nehézségekkel kapcsolatos kérdésekkel a Pénzcentrum megkereste a Belügyminisztériumot és a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztériumot, azonban cikkünk megjelenéséig nem kaptak választ.