Január 16-ától már nem lesz elérhető az egyfaktoros ügyfélkapus bejelentkezés, helyette két módszerrel léphetünk majd be az azonosítást kérő ügyintézési felületekre (például a magyarorszag.hu-ra, a tarhely.gov.hu-ra, az epapir.gov.hu-ra vagy az eeszt.gov.hu-ra):
- Digitális Állampolgár mobilalkalmazással,
- vagy Ügyfélkapu+ szolgáltatással.
A múlt héten írtuk meg, hogy az Ügyfélkapu+ esetében az e-mailes jóváhagyást is bevezetik második faktorként a biztonságos bejelentkezés érdekében. A szolgáltatások fejlesztője, az IdomSoft Zrt. azóta azt is közölte, hogy mikortól válik elérhetővé az új fejlesztés:
2025. január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+-azonosítás.
A cég ismételten felhívta a figyelmet arra, hogy az Ügyfélkapu+-regisztrációhoz nem szükséges felkeresni a kormányablakot, a felhasználók az ugyfelkapu.gov.hu felületen tudják bekapcsolni a szolgáltatást.
Megnövekedett kapacitással a kormányablakokban
Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, miután jövő szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal – kétfaktoros azonosítással – intézhetjük ügyeinket online az állami weboldalakon és alkalmazásokban, ezért megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium vasárnap.
A tárca az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást. Aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási módra – írta az MTI.
A kormányablakok ügyféladatai alapján sokan az utolsó pillanatokra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programba. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte.
Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat.
A minisztérium azt kéri, hogy indulás előtt mindenki tájékozódjon az ügyitézés menetéről a Digitális Állampolgárság Program hivatalos weboldalán vagy a kormányhivatalok honlapján, és már indulás előtt töltse le az alkalmazást, hiszen ezzel jelentősen gyorsítható az ügyintézés. Fontos, hogy mind az Ügyfélkapu+, mind a DÁP regisztrációt január 15. után is el lehet végezni – hívták fel a figyelmet a közleményben.
A kormányablakok megnövelt kapacitással várják az utolsó napokban érkező ügyfeleket, azonban a várakozási idő időnként megnövekedhet. Az ügyfélszolgálatok leterheltségéről a Kormányablak mobilalkalmazásban is tájékozódhatnak, sőt akár távoli sorszámhúzásra is lehetőség van – tájékoztatott a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium.