Január 16-án már nem lesz elérhető az Ügyfélkapu, érkezik helyette az Ügyfélkapu Plusz és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP). A váltás technikai feltételeiről már sokat írtunk, legutóbb egy hamarosan érkező Ügyfélkapu Plusz bejelentkezési fejlesztésről. Arról azonban, hogy mit kell tennie annak, aki az előtte álló egy hétben, a határidő lejárta előtt nem vált, eddig nem esett szó.
A személyes ügyintézés lehetősége ugyan továbbra is megmarad a kormányablakoknál, de ha az elektronikus ügyintézés lehetőségével is szeretnénk élni a jövőben, akkor sem kell aggódnunk, ha elmulasztottuk a váltást a január 15-ei határidőig. Az Economix az Ügyfélkapu Pluszt és a DÁP-ot fejlesztő céget, az IdomSoft Informatikai Zrt. kérdezte a teendőkkel kapcsolatban.
A cég válaszából kiderült:
az Ügyfélkapu+-ra és a Digitális Állampolgár alkalmazásba bármeddig lehet regisztrálni, ezt nem érinti a január 15-ei határidő.
A határidőn belül csupán azért érdemes addig elvégezni vagy az átállást, mert ennek hiányában nem lesz lehetőségünk elektronikus formában intézni az ügyeinket.