Mi lesz veled, Ügyfélkapu? A megszűnés halasztását kérik, mert kevesen értik, mit kell csinálni az ügyintézéshez januártól
Közleményt adott ki csütörtökön a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE), amiben azt írják: “a jogalkotó nem engedi a Digitális Magyarország Ügynökségnek (DMÜ), hogy elhalasszák az Ügyfélkapu 2025.01.15-én éjfélkor való megszüntetését”, szerintük azonban az Ügyfélkapu megszüntetése elkapkodott lépés és halasztani kellene.
“Az Ügyfélkapu+ kötelezővé tételére állítólag azért van szükség, mert az eddigi egyfaktoros (login+jelszó) belépés állítólag “kevés”, bár erre bizonyítékot nem mutatott senki. Eközben az IDOMSOFT Zrt. még csak most, 2024. december 4-én írt ki pályázatot az ügyfélkapu helyébe lépő Ügyfélkapu+ második faktorának a bővítésére” – olvasható a közleményben.
Új opcióval bővíthetik a bejelentkezést
“Az eddig használatban lévő QR kódos, authentikátoros második faktor kapcsán ugyanis felmérés készült, ami valószínűleg lesújtó eredményt mutathatott: alig vannak, akik értik, hogy az állam mit követel meg tőlük az elektronikus ügyintézéshez.
Az MKOE tapasztalatai szerint az állampolgárok még az authentikátor kifejezést se értik, a QR kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják.
Ezért dönthetett úgy a DMÜ irányítása alatt álló IDOMSOFT Zrt., hogy bővíti a második faktort egy emailes bejelentkezéssel, amire még csak most írták ki a pályázatot. A pályázat részletei és a specifikáció az EPR oldalán jelent meg” – írja az MKOE közleménye.
Korábbi cikkünkben bemutattuk lépésről lépésre, hova és hogyan kell regisztrálni az Ügyfélkapu utáni ügyintézéshez.
“Bár ígéretet kaptunk, hogy a pályázat kiírása előtt lesz egyeztetés, arra – ezek szerint – már nem volt idő. Ez is mutatja, hogy az ügyfélkapu megszüntetése elkapkodott lépés, azt el kell halasztani!” -fogalmazott Ruszin Zsolt, az MKOE alelnöke.