Az amerikai székhelyű Tupperware Brands és több leányvállalata bejelentette, hogy az Egyesült Államokban csődeljárás iránti kérelmet nyújt be – írja a Portfolio. A nehéz helyzetbe került vállalat jelezte, hogy bírósági engedélyt fog kérni, hogy megkezdje üzleti tevékenységeinek értékesítését, ugyanakkor célja, hogy az eljárás során is folytathassa működését.
Tavaly a 78 éves vállalat már figyelmeztetést adott ki arra vonatkozóan, hogy csődbe mehet, ha nem sikerül gyorsan új forrásokhoz jutnia.
„A tervünk az, hogy a folyamat során továbbra is ellássuk vásárlóinkat termékeinkkel” – nyilatkozta akkor Laurie Ann Goldman, a Tupperware vezérigazgatója.
Egyre több lett a versenytárs
A vállalat eladásai évek óta folyamatosan csökkennek, mivel a versenytársak jelentősen olcsóbban kínálnak hasonló termékeket. A Tupperware termékei iránti kereslet a COVID-19 világjárvány idején átmenetileg megugrott, hiszen ekkor az emberek többet főztek otthon, de ezt követően az értékesítések ismét visszaestek.
A nyersanyagok drágulása, a magasabb bérek és a szállítási költségek szintén nem tettek jót a cégnek.
A Tupperware hosszú évekig piacvezető volt, és annyira elterjedt lett, hogy a neve sok helyen általános szinonimává vált a műanyag tárolóedényekre. A vállalatot 1946-ban alapította Earl Silas Tupper, aki szabadalmaztatta a rugalmas, légmentes záródású tárolókat. Kifejlesztett egy egyedülálló alapanyagot, és piacra dobta az első csepp-és légmentes „csodatálat”. A cég az 1950-es és 1960-as években szerzett szélesebb körű ismertséget, hála a Brownie Wise nevű marketinges hölgynek, aki „Tupperware partikat” szervezett.