A Deloitte 2019-es globális felméréséből kiderül, hogy a járvány előtti években a töltők, a tokok, a fóliák és a vezetékes fülhallgatók számítottak a legnépszerűbb mobil kiegészítőnek, Európában a legnagyobb keresletnövekedést a vezeték nélküli fej-, és fülhallgatók, valamint a vezeték nélküli töltők piacán jósolták középtávra -írja az Okosipar.hu.
A magyar piacon, a globális piachoz hasonlóan a telefontokok, a vezetékes- és vezeték nélküli fej-, és fülhallgatók, valamint az okosórák voltak a tavalyi évben a vásárlók kedvencei.
A szükségesség az új trend
Az elmúlt hónapokban fordulat következett be: míg a járvány előtt a trendek határozták meg a fogyasztók vásárlásait, a járvány alatt a szükségesség került a fókuszba: a műszaki áruházak és szolgáltatók kínálatában gyorsan megjelentek az oktatást és home-office-t segítő készülékek, headsetek, fejhallgatók, vagy éppen webkamerák.
“Bár a vírus némileg elvitte a fókuszt a környezetbarát termékekről, úgy véljük, az újrahasznosított, lebomló termékek piacának is jót tesz majd a tudatosabb vásárlói attitűd” – mondta el Bíró Gyula, a hazai mobil kiegészítő piac 30%-át lefedő Cellect Hungary ügyvezetője, aki azt is elárulta, hogy hamarosan biológiailag lebomló tokokkal bővítik portfóliójukat.
Fókuszban az egészség
A Canalys friss riportja szerint a megváltozott életkörülmények, az otthoni munkavégzés, a testmozgás fokozott igénye növelheti az új termékkategóriák, például a viselhető eszközök – fitnesz karkötők és okosórák – népszerűségét.
A felmérés globális szinten 3,8%-os éves forgalomnövekedést jósol 2020-ra a viselhető okos eszközök piacán. A magyar mobilkiegészítő szakértők még optimistábbak: a vírus ellenére is 5% feletti növekedést várnak ebben a kategóriában.
Borítékolható továbbá, hogy a jövőben az online kereskedelemben további erősödés várható.