De hogyan tűnhet el a csokiról az Alpok hetedik legmagasabb hegycsúcsa a Matterhorn, amely az egyik legtöbbet fényképezett bérc a magashegység vonulatai közül?
A magyarázat kissé furcsa: azért kell “mennie” a hegynek, mert a csokimárka amerikai tulajdonosa a gyártás egy részét Svájcon kívülre tette át. Az eltávolításról a Portfolio.hu számolt be, amely arról is írt, hogy a termékek ezentúl Pozsonyban, a szlovák fővárosban is készülnek.
Ezért a „Svájcban alapított” feliratot felváltja a „svájci”, és a változás érinti a logót is. Persze azért nem teljesen marad hegy nélkül a termék, mivel a Matternhorn helyett egy „modernizált és áramvonalas”, általánosabb hegyi logót fognak alkalmazni, a Mondelez szóvivője szerint.
Egy 2017-ben elfogadott svájci törvény értelmében ugyanis a nemzeti szimbólumok és a svájci keresztek nem szerepelhetnek a „svájciság” kritériumainak nem megfelelő termékek csomagolásán.