Általános felülettisztítókat tesztelt a Tudatos Vásárlók Egyesülete. Több termék nagyon leszerepelt.
A fogyasztóvédők olyan általános felülettisztítókat vásároltak meg a teszthez, amelyek a legnagyobb boltok, áruházak és drogériák polcain megtalálhatók. Az első fontos tapasztalatuk az volt, hogy a termékek címkézése tragikus, a webshopos tájékoztatás még tragikusabb. Mint arról beszámoltak, a legtöbbször azt olvashatták, hogy általános, ami tulajdonképpen annak felel meg, hogy nem kapunk információt arról, mire jó a termék.
A teszt eredménye:
- 100 %-os hatékonyságot ért el a zsíroldási hatékonysági tesztben és konkrét információt is szolgáltat, vagyis említi a zsíreltávolítást a címkéjén három olcsó, sajátmárkás termék: a Denkmit, a domol és a Tesco általános tisztítószerei.
- Ezeket követi a Green emotion, EU Ecolabel címkével is rendelkező termék, amely 98%-os hatékonyságú, de sajnos csak nagyon általános felhasználási információ olvasható a magyar nyelvű címkéjén.
- Még mindig nagyon jó, 80%-os hatékonyságot mértünk a Mr Proper általános tisztítójánál, és örülnénk neki, ha a vásárlók tájékoztatásában is legalább ilyen jól szerepelne.
- A listán ezután két ökocímkés termék következik, közepes hatékonysággal és közepes árkategóriában: a Frosch levendulás tisztítószere és a Seventh Generation általános tisztító spray-je. Az előbbinél a címke is kielégítő, az utóbbinál nem igazán.
- Az Aldi sajátmárkás tisztítószere, a Tandil is elfogadható eredményt ért el tisztítás tekintetében, emellett kedvező az ára és a címkén is olvashatjuk az alkalmazásra vonatkozó részletes információt.
- Enyhe zsíroldóképességgel rendelkeznek, viszont drágák az MLM rendszerekből beszerzett termékek, a Forever Aloe és az Amway univerzális tisztítószerei.
Az eredmény infografikán megtekinthető itt, illetve további hasznos tanácsokat kaphatunk a tudatos vásárláshoz.