A BÁV tájékoztatása szerint a májusi aukción 277 téltelt árvereznek el, a Tiffany-nyakéktől a modern Zsolnay-vázáig változatos tárgyakat kínálva az érdeklődőknek. Az ékszerek közül a Tiffany & Co. egyik leghíresebb tervezője, a nemrég elhunyt Elsa Peretti letisztult arany nyakláncára 100 ezer forintról indul a licitálás, egy 2,44 karátos briliánssal ékített szolitergyűrű kikiáltási ára 440 ezer forint. A műtárgykollekcióból egy firenzei rokokó kaviártartóra, és egy spanyol fagylaltkehely-készletre hívja fel a figyelmet a BÁV. Mint írják, az utóbbi években a retro kerámiákat nagy érdeklődés övezi a műtárgypiacon. Az aukción az alacsonyabb árfekvésű, de neves készítők alkotásai, egyebek mellett Gádor István, Gorka Géza és lánya, Gorka Lívia munkái szerepelnek. Több Zsolnay-kerámiát is elárvereznek, közülük egy díszváza, amely Andrási Edina tervei alapján készült, a Zsolnay-gyár jövőjébe enged bepillantást.
A festménykínálatból Spányik Kornél Vasárnap délután című olajfestményét és Nádler István Firenze című akvarelljét emeli ki a tájékoztató. Utóbbit, 1,2 millió forintos kikiáltási árral befektetők számára ajánlják.
A tájékoztató szerint a legnagyobb hazai és nemzetközi aukciósházak sorra vezették be az online árverés lehetőségét. A BÁV is a múlt évben váltott online árverésekre. Az aukciósház megbízásából készített felmérésből kiderül, hogy érdemes értékesíteni az online térben, mivel a magyarok kilencven százaléka bízik az online vásárlásban, és sokan arra is nyitottak, hogy ékszert, órát, festményt vagy bútort vegyenek az interneten.
Erre költenének a legtöbben
Tavaly a magyar háztartások háromnegyede rendelt valamit az interneten. Kicsit több mint 50 százalékuk leginkább csak kisebb értékű tárgyakat, 100 ezer forint feletti árucikket pedig a megkérdezettek 21 százaléka vásárolt. A nagyobb értékű cikkek online vásárlása leginkább a magasabb jövedelmű, diplomás és az 50-69 éves korcsoportra volt jellemző. A válaszadók 8 százaléka tervezi biztosan, hogy festményt, műtárgyat vagy ékszert fog vásárolni ebben az évben, körükben különösen nagyot erősödött a bizalom az online vásárlással szemben.
A válaszadóknak, ha lehetőségük lenne szabadon elkölteni 500 ezer forintot, legszívesebben online, leginkább bútort, aztán ékszert és órát vásárolnának. A megkérdezettek 29 százaléka szívesen megnézné a kiválasztott tárgyat személyesen, mielőtt megrendeli, és nagyjából ugyanennyien csak ismert, szakértő cégtől vásárolnának.