Decemberben mutatta be a nagy nyilvánosságnak a Walmart azt a fejlesztését, amin keresztül egyszer üzenetküldéssel tudjuk elintézni a bevásárlásunkat – írta a fintech.hu.
Bár mindenki a nemrég megjelent OpenAI Chat GPT tesztelésével van elfoglalva, kevés figyelmet kap a világ legnagyobb kereskedelmi lánca által kifejlesztett Text to Shop szolgáltatás. A szintén mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazás lehetővé teszi, hogy a vásárlók üzeneteket küldjenek egy chat felületen a Walmartnak, hogy mit szeretnének megvásárolni.
Az applikáció pedig összegzi a leadott rendelést és a legközelebbi boltból vagy a globális webáruházból leszállítja a termékeket egy átvételi ponthoz vagy igény esetén házhoz is viszi azokat.
A Walmart új szolgáltatásának béta verzióját már egy évvel ezelőtt bevezették, decemberben viszont a vásárlók számára is elérhetővé tették. A TechCrunch tesztelése alapján viszont még bőven van fejlesztenivaló. Például korábbi vásárlásból bennmaradnak termékek, nehezen lehet megtalálni egy-egy árut és a kosárból is nehezen lehet törölni a már bennlévő elemeket.
Mindezek ellenére a kereskedelmi lánc mindent megtesz, hogy a Text to Shop alkalmazás a legszélesebb körben elterjedjen. Ezt támasztja alá, hogy az ügyfelek értesítést kaptak e-mailben a szolgáltatás elindulásáról, illetve az Apple Maps alkalmazásban elég egy Walmart üzletre kattintani, ahol közvetlenül megkezdhetjük a vásárlást.