Csak a tavalyi évzáró három hónapban több, mint 300 ezer gépjárművet adott át a vállalat a megrendelőinek – írja a Vg.hu. Ezzel jóval túlszárnyalták a 263 ezret megcélzó elemzői konszenzust.
2019 azonos időszakához képest 70 százalékkal több jármű gördült le a gyártósorokról. míg a tavalyi harmadik negyedévit már 30 százalékkal teljesítették túl. A 2020-es értékesítést pedig 87 százalékkal múlták felül, összesen 936,2 ezer villanyautót eladva.
A háttérben a felpörgött kínai gyártás áll, illetve az, hogy a Tesla nem állt le a pandémia korai szakaszában az alkatrész chipek rendelésével, ahogyan több autógyártó is tette az első hullám idején, amikor még a járművek előállítását is jelentősen csökkentették, vagy egyszerűen leállították az üzemeket, mérsékelve igényeiket.
Ráadásul Berlin mellett már áll a teljesen kész grünheidei üzem, amely csak környezetvédelmi engedélyre vár. De Sanghajban is bővítik a meglévő egység kapacitását, és akkor még nem is beszéltünk a haszongépjárműveik központjaként beharangozott, új texasi gyárról.
Elemzők a fentiek figyelembe vételével az idei évre 1,3 millió darab körüli elektromos autó értékesítéssel számolnak a Teslánál, ami rekord lesz a cég életében.