A Tesco lengyelországi kivonulása nem vészjósló jel, sokkal inkább jó lehetőség a hazai leányvállalatnak a régiós szerep megerősítésére – mondta a Világgazdaságnak Pártos Zsolt, a Tesco magyarországi ügyvezetője. Mint fogalmazott, fontos változás történt, hiszen négyről három országra olvadt az a piac (cseh, magyar, szlovák), amelyre globálisan sok esetben egy közös halmazként tekint az anyavállalat. Ugyanakkor “jó lehetőség a magyar Tesco számára is, hogy a központi struktúra hozzáadott értéke ezután erre a három országra koncentrálódhat, nagyobb támogatást kaphat a tervezés, eredményesebb lehet a működés” – összegzett Pártos Zsolt.
Pártos a cég jövőjéről szólva elmondta, hogy eddig 19 minishopot nyitottak a Shell töltőállomásokon, és “az ez irányú expanzió folytatódik”.
A kijárási korlátozásról, illetve az idősek régi-új védett vásárlási idősávjáról szólva az ügyvezető elmondta: nem érték őket felkészületlenül a rendelkezések, és a nagy méretű eladóterek bőven kiszolgálják az intenzívebb időszakok forgalmát is.
Ha egy ajtó bezárul, egy másik kinyílik
Arról, hogy az év folyamán több szupermarketet is bezártak, az ügyvezető kifejtette: “Ha egy ajtó bezárul, egy másik kinyílik. Nem a csatorna számít, hanem a lokáció, ahol jelen vagyunk, ott a vásárlóerőben rejlő potenciált igyekszünk üzleti eredményben is láthatóvá tenni. Egy helyszín adta lehetőségek viszont 10-15 év alatt akár gyökeresen meg is változhatnak, például új helyzetet eremt, ha egy új irodaház vagy közintézmény nyitja meg a közelben a kapuit”.
Pártos Zsolt a karácsonyi bevásárlásokkal kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a Tesco üzleteiben a vásárlók biztonságosan beszerezhetnek mindent, amire az ünnepek előtt szükségük van.
„Lényeges, hogy ne hagyják az utolsó pillanatokra a vásárlást, ezért a megszokotthoz képest több héttel előbbre hoztuk a szezonális termékek kihelyezését és az akciókat, legyen szó a karácsonyi édességekről, dekorációról vagy éppen a játékokról. Arra is tekintettel vagyunk, hogy sokan nehezebb anyagi helyzetben vannak most, ezért a friss árutól a tartós élelmiszerekig kék jelöléssel tesszük könnyen azonosíthatóvá azokat a termékeket, amelyeket még inkább elérhető áron kínálunk. De közben az online csatornát is bővítettük több vidéki várossal, és ez december elején tovább folytatódik. Ahol pedig nem érhető el a szolgáltatás, ott immár több ezer tartós élelmiszerből állítható össze Tesco-doboz, amelyet a webáruházunkból lehet megrendelni” – ismertette az ügyvezető a cég ünnepi stratégiáját.