A Greenpeace szerint az otthoni karantén miatt megnövekedett a házhoz szállítás iránti igény, ez lehetőséget kínál arra, hogy az újrahasznosítható csomagolások előtérbe kerülhessenek. Ezen felbuzdulva az Egyesült Királyságban üzemelő Tesco egyesíti erőit a Looppal, amely egy hulladék nélküli bevásárló platform. Az együttműködés keretei közt 150 tételen alkalmazott újrahasznosított, újrahasznosítható csomagolás használatát vezetik be. Az ügyfelek a Tesco weboldalán található linkre kattintva jelentkeznek a szolgáltatásra, majd megrendelhetik csomagjukat, amelyek a DPD futárszolgálaton keresztül jutnak el hozzájuk – környezetbarát csomagolásban.
Futárszolgálat intézi a szemetet
A Heinz Ketchup, a Persil mosószer, a Coca-Cola és a Danone joghurt vásárlói a termékek felhasználása után szólhatnak a DPD-nek, hogy jöjjenek és vigyék el a zsákban lévő szemetet. Ezt követően egy higiéniai és élelmiszerbiztonsági cég, az Ecolab tisztítja a csomagolásokat egyes DHL-raktárakban, majd újra felhasználják a csomagolást – írja a BBC.
A higiénia miatt nem kell félni, hiszen alaposan megtisztítja a professzionális cég, így azok többszöri felhasználása nem jelent veszélyt.
Az Egyesült Királyságban a Loop arra törekszik, hogy egy éven keresztül partnerek legyenek a Tescóval, de együttműködik más vállalkozásokkal is, például egy gyorsétteremlánccal. Az ügyfelek visszajuttathatják a Loop csomagolást a Tescón keresztül, vagy más kiskereskedőkön keresztül, ezáltal visszakapján a csomagolás árát. Ha a szolgáltatás sikeres, akkor már a boltokban is kínálni fogják, nemcsak a Tescóban, hanem egyéb szupermarketekben is.
“Célunk nem a pénzről szól [jelenleg] – pénzt veszítünk ezzel a dobással” – mondta Szaky úr, a Loop vezérigazgatója, hozzátéve: első körben arra kíváncsiak, hogy a nagyérdemű hogyan reagál az újításra, valamin a terv az, hogy a Tesco teljesen integrálja a környezetbarát módszert az online vásárlás és házhoz szállítás szolgáltatásába.
Dave Lewis, a Tesco csoport vezérigazgatója nyilatkozata szerint: “Úttörő partnerkapcsolatunkat a Looppal azért alakítottuk ki, hogy kipróbáljunk egy új módszert az ügyfelek kevesebb műanyag felhasználásának elősegítésére és az újbóli felhasználás izgalmas lehetőségeinek feltárására.”
Üdvözölték a környezetvédők
“Az eldobható csomagolás cseréje újratölthető tartályokkal, palackokkal nem csak segíti a műanyagszennyezés megakadályozását és a vadon élő állatok védelmét” – kezdte Louise Edge, a Greenpeace-től, hozzáfűzve: hozzájárul az erdők védelméhez is, csökkentheti az üvegházhatású gázokat, tehát abszolút nyereséges a környezet számára. A világban már egyre több cég igyekszik újrahasznosítható csomagolásban tárolni a termékeit, illetve a szupermarketek egymás után próbálják ki az újrahasznosítási és újratöltési programokat.