Május 5-től változnak a Tesco Otthonról szolgáltatás Általános Szerződési Feltételei – hívta fel a figyelmet a vásárlóknak küldött tájékoztatójában a vállalat. Az új árszemlélet Budaörsön már április eleje óta működik, de a héten a Tesco teljes kiszállítási területén életbe lép. Míg eddig a házhozszállítást kérő vásárlók egy irányárat láttak a rendeléskor, ezentúl a végleges árakat közli a webshop.
Hogy nézett ki az eddigi árazás, és mi változik pontosan?
Néhány napig még a “megrendelés leadásának napján azt az irányárat látod, amely a megrendelés napján érvényes a kiszolgáló áruházban. Ha a termék ára változik a megrendelés és a kiszállítás között (pl. akciós lesz vagy éppen pont lejár a termékre vonatkozó akció), ez a változás jelentkezhet a rendelés végösszegét érintően a kiszállítás napján.”
Május 5-től viszont “a megrendelés leadása és a kiszállítás napja között a rendelésedhez tartozó termékek árai főszabály szerint változatlanok maradnak”. Vagyis
ha egy termék ára valamilyen okból kifolyólag megváltozik, miután leadtad a rendelésedet, és még nem történt meg a kiszállítás, ez az árváltozás nem jelenik meg a végösszegben,
a kifizetendő ár megegyezik azzal, amit a rendelés visszaigazolásakor a visszaigazoló emailben elküldenek. Ha a megrendelést annak véglegesítését és elküldését követően frissítik, a kosárban lévő termékek árai a módosítás napján érvényes legfrissebb árakhoz fognak igazodni – teszik hozzá.
Bizonyos esetekben mégis változhat a rendelés végösszege
A Tesco megjegyzi ugyanakkor, hogy amennyiben a rendelés súlyra mért árut is tartalmaz, például zöldségeket, akkor a mérési pontatlanságból adódó eltérésekből kifolyólag a kiszállított termékért fizetendő ár és a megrendeléskor feltüntetett ár eltérő lehet. Ugyanígy a megrendelt termék helyett küldött helyettesítő termék eltérő ára megjelenhet a rendelés végösszegében.