Napi szinten találkozhatunk csaló nyereményjátékokkal vagy adathalász üzenetekkel – a napokban a Lidl tudatta, hogy semmi köze a cég nevében hirdetett porszívó-nyereményes játékhoz, most pedig a Tesco figyelmeztet egy újabb átverésre – szúrta ki a Napi.hu.
Innen ismerhetjük fel a csalást
A Tesco soha nem kéri a vásárlók bankkártya-adatait a közösségi média felületeken keresztül, különösen nem adománygyűjtés vagy promóciós aktivitás céljából. Ha SMS-ben vagy telefonon kérnek tőlünk személyes adatokat úgy, hogy korábban nem vettünk rész egyetlen nyereményjátékukban sem, akkor az valószínűleg átverés. Ne adjunk meg semmilyen adatot!
Ha magyartalan, helytelenül írt szöveggel találkozunk, az is gyanakvásra adhat okot. Nagy valószínűséggel ez is egy hamis játék lehet.
Mindig járjunk utána, hogy valóban egy hivatalos, valós, szabályos nyereményjátékról értesítenek-e, illetve a játék rendelkezik-e hivatalos részvételi- és játékszabályzattal! Az áruházlánc által szervezett nyereményjátékok szabályzatait mindig feltöltik a tesco.hu oldalra, illetve Facebook oldalukra is.
Ha bármilyen egyéb (online vagy nem online) felületen értesülnénk a Tesco nevével jelzett nyereményjátékról, ellenőrizzük, hogy a játék a Tesco oldalán szerepel-e. Amennyiben a vezető domain név eltér a tesco.hu-tól, az nem a Tesco Magyarország hivatalos weboldalán szereplő nyereményjáték, és valószínűleg hamis.