A kínai webáruház és a hozzá tartozó Temu alkalmazásban rendkívül alacsony áron lehet bevásárolni mindenféle terméket – legyen szó az egyszerű dekorációról vagy akár egy hangszerről. A vásárlási kedvet ráadásul tovább fokozza a jól megszervezett marketing, ugyanis ideiglenes kedvezmények és a mások meghívásáért járó kuponok tovább csökkenthetik a vásárlás végösszegét – írja a Világgazdaság.
Az áruházban körülnézve szokatlanul olcsó árakat találtunk. Egy vászontáska 692 forint, egy autós mobiltelefon-tartó 786 Ft, de a halloween-i dekorációkból is akad választék bőven ezer forint alatt.
A webáruház titka többek között abban is rejlik, hogy nagyon gyorsan beszippantja a vásárlókat. A pár órás villámakciók és a folyamatosan látható visszaszámlálók miatt rengeteg inger éri a látogatót, ami végül vásárlásra készteti.
Képes egy ilyen üzlet hosszútávon fennmaradni?
A Világgazdaság annak próbált utánajárni, hogy egy magas marketingköltséggel működő online webáruház meddig képes fennmaradni. Nem elhanyagolható tény, hogy a Temu ellen már pert is indított a Shein, mert szerintük a cég megtévesztő módon úgy hirdeti magát, mintha a két webáruház azonos lenne.
A Sheinnel szemben viszont a Temu nem foglalkozik gyártással, csak a promóciótól a logisztikáig terjed a tevékenységük. Ezzel a gyakorlattal a gyártók elveszíthetik az árak meghatározásának képességét is. Az olcsóság miatt az is kérdés, hogy a Temu beszállítói alkalmaznak-e kényszermunkát. Ráadásul a Temu a fizetéssel sem kapkod, így a kiszolgáltatott gyártóknak várniuk kell a fizetésükre.
De adatvédelmi aggályok is felmerültek már. A Google nemrég korlátozta a piactéren a Temut a Pinduoduo alkalmazása miatt. A fő kérdés tehát az lesz, hogy meg tudják-e találni az egyensúlyt a platform és az azon keresztül értékesítő eladók között.