A hideg idő megérkezésével a legtöbb autós komoly dilemmával néz szembe: mikor és milyen téli gumit vásároljon? A Pénzcentrumnak Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke adott tippeket és azt is elárulta, hogy idén drágulásra lehet számítani az új gumik esetében. A szakértő hangsúlyozza, hogy a hazai sofőrök egyébként is hajlamosak halogatni a gumicserét, sokan csak akkor váltanak, amikor már havazik, pedig sok balesetet el lehetne kerülni, ha időben megtörténne a csere. A halogatást pedig csak még tovább fokozhatja az abroncsok ára.
–Az infláció ezt a szektort sem kerülte el; az alapanyagárak emelkedése, az energiaköltségek növekedése az abroncsgyártókat sem kímélte, amihez még hozzájön, hogy a beszerzési útvonalak és az ellátási láncok az elmúlt években átrendeződtek, nem utolsó sorban az orosz-ukrán háború miatt – mondta Morenth Péter, aki azt is elárulta, hogy
a téli gumik sok esetben életet is menthetnek.
-Nem véletlen, hogy Ausztriában november 1-jét követően kötelező a téli abroncsok használata. Ennek hiánya akár végzetes kimenetelű közlekedési balesetet is okozhat. A nyári és a téli abroncsok összetétele – az abroncsok alapanyagául szolgáló gumikeverék – nem véletlenül térnek el egymástól. A téli abroncsoktól mást várunk el, és másra is szolgálnak: a nagy gyárak úgy alkották meg ezeket, hogy a hideg, téli, esetenként jeges úton is biztosítsák a megfelelő tapadást.
Milyen a jó téli gumi?
A szakember arra is adott ötleteket, hogy mire érdemes figyelni akkor, amikor a nyári abroncsokat télire cseréljük.
-Semmiképpen se vegyünk használt abroncsot „nyugdíjas német háziorvostól”; olyan sérülések is lehetnek az abroncson, amelyekről az eladónak sincs feltétlenül tudomása. Még egy tanács: minden abroncs oldalán van egy négy szemjegyből álló DOT-kód. Ennek segítségével megállapítható, hogy az abroncsot mikor gyártották. A lényeg: ne ijedjünk meg, ha néhány éves abroncsot ajánl a kereskedőnk. A megfelelően tárolt abroncs öt évig újnak számít