A Magyar Telekom informatikai rendszereinek ütemezett karbantartása miatt 2024. szeptember 24-én kedden 20 órától várhatóan 2024. szeptember 25-én szerdán 12 óráig nem lesz elérhető:
- a Telekom alkalmazás,a Telekom fiók,
- a telekom.hu
- az Üzleti önkiszolgáló portál nem lesz elérhető
A 21 óráig nyitva tartó üzletek is a nyitvatartási időnél egy órával hamarabb, 20 órakor bezárnak – tájékoztatta a vállalat az MTI-t pénteken.
A 1414-es lakossági és a 1400-ás üzleti telefonos ügyfélszolgálat korlátozott funkciókkal áll rendelkezésre és a várakozási idő is az átlagosnál hosszabb lehet.
Az informatikai rendszerek ütemezett karbantartása mobil- és otthoni szolgáltatások működését nem érinti, a Telekom ügyfelei a mobil díjcsomagjukba foglaltak szerint
tudnak majd telefonálni és mobilnetezni, valamint az otthoni szolgáltatások: az otthoni (vezetékes) telefon, internet és a TV szolgáltatás is működni fog
– közölték.
A Telekom a karbantartás időtartamára automatikusan korlátlan belföldi netet biztosít minden lakossági és üzleti mobil ügyfele számára. A karbantartás ideje alatt roaming helyzetben nem lesz lehetőség netbővítő aktiválásra, ezért aki külföldi utazást tervez, még a leállás előtt gondoskodjon annak bekapcsolásáról. Domino ügyfelek még a leállás előtt tegyék meg egyenlegük online feltöltését, valamint, ha az éves adategyeztetésük határideje ekkor járna le, azt végezzék el időben – figyelmeztetett a Telekom.
Az árvízben is segítenek
A Magyar Telekom – a Yettelhez és a 4iG-hez hasonlóan -, az árvízhelyzet miatt szeptember 18. és 30. között díjmentes extra szolgáltatásokat biztosít ügyfeleinek. A Telekom havi díjas, Domino, lakossági, üzleti és flottás ügyfelei
10 napig ingyen beszélhetnek 100 perc időtartamban, vagy 15 GB mobilinternetet vehetnek igénybe.
Az ajánlat aktiválható a Telekom alkalmazásban, a Telekom-fiókban, vagy SMS-ben a +SOS100PERC vagy +SOS15GB kódok elküldésével.
A Telekom emellett az árvízhelyzetben érintett mobil- és otthoni ügyfeleit
számlafizetési nehézségek esetén 30 napos fizetési haladékkal segíti,
amelyért semmilyen extra díjat nem számít fel. A haladék kérhető a Telekom üzleteiben, online chatfelületen, vagy a 1414-es telefonszámon.
Az árhullám átvonulása során a Telekom minden hírközlési telephelyén folyamatosan ellenőrzi az áramellátást, és üzemzavar esetén gyorsan intézkedik a szolgáltatás zavartalanságának biztosítása érdekében. A vállalat hangsúlyozta, hogy az elmúlt 10 évben nem volt olyan súlyos árvíz vagy vízkár, amely szolgáltatáskimaradást okozott volna.
Az árvízveszélyes területeken a Telekom felkészült arra, hogy áramszünet esetén mobil dízelgenerátorokkal biztosítsa a folyamatos működést, szükség esetén pedig mobil bázisállomásokkal tartja fenn a mobilszolgáltatást.