A Telekom újabb közleményben próbálja magyarázni a szolgáltatások kimaradását
Január 2-án országszerte lehetett tapasztalni, hogy a Magyar Telekom, valamint a Vodafone előfizetői mobilszolgáltatás nélkül maradtak. A probléma a hanghívás mellett az sms-ezést és a mobilnetezést is érintette. A HVG megkereste a mobilszolgáltatót és arról kérdezték, hogyan fordulhat elő egy két nagy mobilszolgáltató mellett több médium és más szolgáltatás működése szempontjából kritikus infrastruktúrát biztosító helyszínen ilyesmi?
A Magyar Telekom sajtóosztálya kedden késő délután reagált a lap megkeresésére. Ebben leírták, hogy a központi funkciókat ellátó hálózati berendezések redundáns, szünetmentes rendszerrel és generátorral védett villamosenergia-ellátással rendelkeznek. Tehát az egymástól független rendszerek elvileg képesek biztosítani az áramellátást, ha az egyik kiesik.
A Telekom szerint az volt a gond, hogy
a szolgáltatások egyik üzemeltetési helyszínén az áramszolgáltatást biztosító rendszerben komplex probléma keletkezett, így a redundáns villamosenergia-ellátás is kiesett.
Mint írták, a probléma észlelése után a vállalat munkatársai azonnal megkezdték a szolgáltatások helyreállítását. Ez az idő azonban 1,5-2 órát vett igénybe.