Minden évben november 11-én tartják a Szinglik napját, melynek során Kínában, de világszerte is olyan leértékelésekkel szembesülhetnek a vevők a webshopokban, melyek óriási vásárlási lázat indítanak be.
Az ázsiai országban ráadásul már jóval a jeles dátum előtt elkezdődik a hype, a kereskedők nem győznek egymásra licitálni a vevők kedvéért. Nem véletlen ez, ugyanis a Szinglik napján a vásárlás már nagyobb mértéket ölt az USA-ban és Európában is a megszokott év végi online, illetve hagyományos pénzszórásnál.
A tradíció úgy tartja, november 11-ét az 1990-es években férfi egyetemisták kezdték megtartani először azon felbuzdulva, hogy még nem kötelezték el magukat valamilyen tartós párkapcsolatban, azaz szinglik. A világ egyik legnagyobb webáruháza, az Alibaba.com (az Aliexpress üzemeltetője) 2009-ben elérkezettnek látta, hogy magáénak tudja ezt a szokást. A kedvezményes nap aztán már akciós időszakká duzzadt, amihez rengeteg kereskedelmi portál csatlakozott Kínában.
Innentől kezdve nem volt megállás: egy idő után nagyobb forgalmat generáló bevásárlási eseménnyé vált, mint amit az amerikai Black Friday és a kiber hétfő együttvéve hoz.
Idén elég hamar elkezdett bemelegíteni az eseményre a JD.com és az Aibaba is: október 20-án már akcióhegyek borították be mindkét felületet. Persze az ajánlatok azért napról napra sorjáznak a bűvös dátumig.
2020-ban is hatalmasat szólt, akkor az egyedülállók napjához kapcsolható kereskedelmi forgalom értéke 840 milliárd jüan volt, ami nagyjából 40,8 ezer milliárd forintnak felelt meg.
A Bain & Company tanácsadó cég szerint 2021 még nagyobb rohamot hozhat. Ehhez hozzájárul, hogy kínai kereskedelmet uraló két óriás egyre erősebb versenyre kényszerül a konkurencia miatt, és hiába hűségesek a vásárlóik jelentős része, az ár diktál. Ráadásul a kínai hatóságok rászálltak a technológiai vállalatokra, így például az Alibaba egy monopóliumellenes vizsgálat nyomán 2,8 milliárd dolláros bírságot fizetett.