Az év első 9 hónapjában 8,3 százalékkal, szeptemberben pedig 36 százalékkal nőtt a K&H SZÉP-kártyás forgalom az előző év azonos időszakához képest – írja a 24.hu a bank közleményére hivatkozva. A K&H úgy látja, a növekvés mögött egyértelműen a hideg élelmiszervásárlás lehetősége áll, hiszen szeptemberben már a teljes költések közel harmadát ez tette ki.
A SZÉP-kártya felhasználásának lehetőségét a kormány az elmúlt években már többször is széleskörűvé tette: legutóbb tavaly februártól májusig lehetett hidegélelmet vásárolni a cafeteriaelemmel. Nyáron bejelentették, hogy ezt újra lehetővé teszik augusztus 1. és december 31. között. A lépést azzal indokolták, hogy a tavalyi évhez képest jelentősen visszaesett a forgalom a kiskereskedelemben.
A SZÉP-kártyakibocsátó bank szerint a kártyabirtokosoknak minden eddiginél egyszerűbb dolguk van a juttatás felhasználására, ugyanis folyamatosan bővül az elfogadóhelyek köre, számuk átlépte a 41 ezret. Eközben a munkáltatók és munkavállalók körében is egyre népszerűbb ez a fajta juttatási lehetőség.
Egy év alatt 6 százalékkal emelkedett az új főkártyabirtokosok száma és 14,5 százalékkal növekedett a kártyákon jóváírt összeg.
A bank adatai szerint jelentősen megnőtt az élelmiszer-vásárlásra fordított költések aránya. A teljes SZÉP-kártya forgalom 31,5 százalékát fordították hideg élelmiszer vásárlásra szeptemberben. Ez a szám augusztusban még csak 23,6 százalék volt.