“Az utóbbi időben sajnálatos módon gyakorivá vált az, hogy ismeretlen adathalászok visszaélnek a SPAR nevével, többek között e-mailen, vagy a közösségi média által üzenetek formájában. Éppen ezért vállalatunk készített egy rövid útmutatót, mellyel szeretnénk bemutatni, hogy milyen az, amikor ténylegesen a SPAR Magyarországtól érkezik megkeresés” – kezdte bejegyzésében a boltlánc.
- a SPAR Hírlevél esetében a feladó mindig a SPAR Magyarország és a feladó e-mail címe pedig mindig a newsletter@nlmx.spar.hu
- a Facebook esetében kizárólag a www.facebook.com/sparmagyaroszag rajongói oldalról, SPAR Magyarország néven érkezhetnek posztok, felhívások, játékfelhívások, kommentek és privát üzenetek;
- az Instagram esetében kizárólag a www.instagram.com/sparmagyarorszag profilról érkezhetnek posztok, felhívások, játékfelhívások, kommentek és privát üzenetek;
- weboldalak esetében kizárólag a www.spar.hu-val kezdődő domain névvel ellátott webhelyeken, illetve játékfelhívás esetén a www.nyeremenyjatek.spar.hu domain néven közzétett tartalmak tartoznak a SPAR Magyarországhoz;
- nyereményjáték-ügyintézés esetén a nyertesek értesítése céljából érkező e-mail megkereséseinket kizárólag arra a címre küldjük, amelyet az adott nyereményjáték során a játékos megadott, illetve amivel a nyeremenyjatek.spar.hu oldalon regisztrált. Az értesítő e-mail minden esetben tartalmazza azokat az adott nyereményjáték során megadott, specifikus adatokat (pl. kódfeltöltő játék esetén a feltöltött blokk adatait) melyeket a nyereményjáték lebonyolítóján (SPAR Magyarország vagy a lebonyolítással megbízott partnere) és a játékoson kívül más nem tudhat. Minden esetben ellenőrizze a kapott adatokat, mielőtt további adatait átküldené!
Arra kérték továbbá az érintetteket, hogy legyenek mindig elővigyázatosak. Eközben a poszt alatt több kommentelő panaszkodott arra, hogy jelenleg is zajlik egy csaló nyereményjáték, amiben ajándékokat tartalmazó borítékok kiválasztásával lehet pénzt nyerni, a Messenger üzenetben keresik fel a játékosokat, és az ott lévő regisztrációs linken lehet megadni az adatokat. Senki se dőljön be ezeknek!
Az elmúlt hetekben több hamis, az áruházak arculatával visszaélő közösségi oldal, nyereményjáték és adathalász e-mail is terjedt, legutóbb például a Lidl és az Aldi számoltak be ilyesmiről.