A Spar üzleteiben elindult a fogyasztás csökkenése, már nyáron látták, hogy a vásárlók kevesebb terméket vesznek, de az infláció a bevételeket még korrigálja. Heiszler Gabriellával, a hazai Spar első emberével a Forbes készített interjút.
Bár pontosan tudja, mi mennyivel drágult a boltokokban, de amikor vásárláskor látom a számlát, én is csak nézek, hogy ’te jó ég!’ – idézi a lap Heiszler Gabriellát, aki hozzáteszi: az emberek elkezdtek lefele vásárolni, egyre olcsóbb termékeket vásárolnak, és egyre többen vásárolják a belépő szintű árkategóriába tartozó saját márkás termékeket.
Az interjúból megtudhatjuk, amellett, hogy a fogyasztók már elkezdtek lefelé vásárolni, megjelent az is, hogy bizonyos termékeket sokkal kevésbé visznek, spórolásból sokan az olcsó szénhidrátok felé fordulnak. A pékáruk esetében a kenyér a legkelendőbb lett, ugyanis egy kiló kenyér olcsóbb, mint egy kilónyi kifli vagy egyéb pékáru.
A hatósági áras termékekkel kapcsolatban a szakember megjegyzi: ezeknek „nagyon erős piactorzító hatásuk van”. Hozzáteszi: az érintett termékek közül csak csirkemellből és a cukorból vannak mennyiségi problémák.
Szóba kerül az interjú során a rezsiválság is. Heiszler Gabriella elmondja: az energetikai kiadások visszafogására LED-es izzócserét hajtottak végre, átvizsgálták a hűtőiket, sok beszállítói eszközt el is távolítottak.
Az üzletek nyitvatartásban nem lesz változás – jelentette ki a Spar első embere. Változást jelent viszont a korábbi évekhez képest, hogy télen csak 18 fok lesz az üzlettérben a szokásos 21 helyett, ami nem a vásárlóknak, inkább bolti dolgozóknak lesz kihívás.