Fél évig csak 19 Spar szupermarketben és 2 Interspar hipermarketben tesztelték a Munch-alkalmazást, amely vásárlóink körében rendkívül kedvező fogadtatásra talált. Mostantól viszont valamennyi Spar és Interspar áruházban vásárolhatunk az applikáción keresztül – írja a Forbes.
A Munch nevű magyar startup célja, hogy megmentsen olyan ételeket, amik a rövid szavatossági idejük miatt a kukába kerülnének. Az ételmentő applikáción keresztük éttermek, pékségek, cukrászdák, de akár boltok is feltölthetik a meglepetés csomagjaikat, a benne lévő tartalmat pedig az eredeti árhoz képest jóval olcsóbban lehet megszerezni.
Mostantól a Spar áruházaiban is kínálnak ilyen csomagokat, amivel 66 százalékkal olcsóbban juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez a vásárlók.
Csak a tesztidőszak alatt majdnem 26 ezer csomag talált gazdára, aminek segítségével megközelítőleg 26 tonna élelmiszert mentettek meg attól, hogy a szemétbe kerüljön.
Nem tudni, mi van a csomagokban
A Munch különlegessége, hogy sosem tudni, mikor mit vásárolunk. Ennek egyszerű az oka: ha egy étterem vagy bolt megjelölné, hogy az adott napon mit tesznek az ételmentő csomagba, akkor a felhasználók valószínű mindig megvárnák, hogy felkerüljön az applikációba az, amit szívesen fogyasztanának, normális áron viszont soha nem vennék meg.
A Spar és Insterspar üzletek által előkészített csomagok esetén is csak annyit lehet tudni, hogy abban zöldségek, gyümölcsök, gyümölcslevek, csomagolt és csomagolatlan kenyerek, pékáruk, sós- és édes finomságok, tejtermékek, tészták, szalámik, felvágottak, friss tojás, valamint további, hűtést nem igénylő termékek lehetnek.
Ezeket az eredeti ár harmadáért, vagyis 66 százalékos kedvezménnyel lehet megvásárolni. Tehát a nagyjából 3000 forint értékű csomagokért 1000 forintot, míg egy 1500 forint értékű csomagért mindössze 500 forintot kell kifizetni.