A pandémia miatt példa nélküli biztonsági intézkedések mellett zajlott a 35. SPAR Budapest Maraton® Fesztivál. A résztvevők a rajtszámukat előre kitöltött COVID-19 nyilatkozat és testhőmérséklet mérés után vehették át. A rajtzónákba kötelezően szájmaszkban állhattak be, melyet a rajtig mindenkinek viselnie kellett, majd a célban ismét fel kellett venniük azokat. A verseny útvonalán a frissítőállomások elrendezése és a frissítők felvétele is érintésmentesen történt, a szervezők számos pontra kézfertőtlenítőket helyeztek.
Több mint 8 ezren futottak
A 35. SPAR Budapest Maraton® Fesztivál második napján, a klasszikus maratoni távon összesen 1.930-an indultak, a vírushelyzet miatt idén a futók döntő többsége belföldről érkezett a sporteseményre. A fesztivál két napja alatt összesen 11.700 futó nevezett, közülük több mint 8.100-an rajthoz is álltak. A biztonsági intézkedések miatt minden versenyszámot 300 fős rajthullámban indítottak a szervezők.
A SPAR Magyarország idén is főtámogatóként segítette Magyarország egyik legnagyobb szabadidős sporteseményét. A vállalat húsüzeme, a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont hot-doggal és csípős debrecenivel, valamint különféle frissítőkkel – többek között SPAR Verde ásványvizekkel – fogadta a Pázmány Péter sétányon berendezett kiállítói soron a vendégeket – közölte az áruházlánc.
A stand bevételét, több mint 600 ezer forintot az elmúlt évekhez hasonlóan idén is a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak ajánlotta fel az üzletlánc.
A látogatók megismerkedhettek a SPAR Életmód programmal is, és egészségtudatos életvitellel kapcsolatos nyereményjátékokban vehettek részt. A program szakértői, Tóth Gábor és Turcsák Katalin pedig minőségi táplálkozással, és sportolással kapcsolatos kérdésekre válaszoltak a hétvége folyamán.
„A SPAR Magyarország 2008 óta áll a rendezvény mellett. Idén a COVID-19 okozta járvány soha nem látott körülményeket teremtett a futófesztivál életében, a szervezők azonban elismerésre méltóan álltak a helyzethez, számtalan intézkedést hoztak meg a résztvevők biztonsága érdekében. Az elmúlt években jól érzékelhetően megnőtt a futás népszerűsége, láthatóan egyre többen húznak időről-időre futócipőt. A SPAR Magyarország számára kiemelt cél, hogy növeljük vásárlóink egészségtudatosságát, és továbbra is támogassuk a Magyar Máltai Szeretetszolgálatot céljai megvalósításában” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.