Foci-Eb: 1250 forint a sör a Puskás Arénában, de mit isznak otthon a magyarok?
Hazai sörgyártókat kérdeztünk arról, hogy milyen forgalomra számítanak a nyáron, mennyire befolyásolja a fogyasztást egy olyan nagy sportesemény, mint a labdarúgó Európa-bajnokság. Arra is kíváncsiak voltunk, milyen termékeik a legnépszerűbbek ebben az időszakban. Mindeközben megnéztük, mennyibe kerül a sör a Puskás Arénában, ahol még három mérkőzést rendeznek. (Szombat délután 3 órakor Magyarország Franciaország ellen lép pályára.)
Az időjárás is hatással van a fogyasztásra
A Borsodi Sörgyárnál tapasztalat, hogy az olyan nagy sportesemények, mint az olimpiai játékok vagy a futball bajnokságok pozitív hatással vannak a fogyasztásra. Ezért idén a futballrajongókat egy szurkolói szokásokat bemutató kampánnyal lepték meg, sőt egyes Borsodi termékeket – a Borsodi Világost, a Borsodi Mestert és a Borsodi Bivalyt – különleges, foci tematikájú csomagolásba öltöztették.
“A fogyasztás alakulásában jelentős szerepe van az időjárásnak is, hiszen a jó időben még jobban esik egy kellemes sörözés a barátokkal, kollégákkal. Bízunk abban, hogy az idei nyarunk sikeres lesz”
– válaszolta a Startlap érdeklődésére Spiegel György. A Borsodi Sörgyár marketing igazgatója úgy fogalmazott, a nyári szezonban természetesen megnő a kereslet az alkoholmentes és ízesített sörök iránt is.
“Igyekszünk minél több alternatívát kínálni a fogyasztóknak, hogy mindenki megtalálja a számára, vagy az alkalomhoz megfelelő sört. A fogyasztói igényekre reagálva idén vezettük be a Borsodi márka legújabb termékcsaládjának új tagjait, a Borsodi Gyömbér Ale, a Borsodi Meggy Ale, valamint a limitált kiadású Borsodi Tropical Ale söröket is. Több mint tíz éve fontos részét képezi portfóliónknak a Borsodi Friss termékcsalád, melynek legújabb, 0,0%-os alkoholmentes változata körte-alma ízben érhető el. A termékkategória népszerűségét igazolja, hogy a Sörszövetség adatai alapján még a tavalyi évben sem csökkent az értékesített sörök mennyisége.”
Sörön túli kategóriába léptek
A Borsodi Sörgyár mindemellett idén a sörön túli kategóriába lépett. Májustól elérhető a legújabb terméke a Wai Moment hard seltzer. A hard seltzer egy szénsavas víz alapú, természetes gyümölcsaromával ízesített, dobozonként legfeljebb 99 kalóriát tartalmazó italkülönlegesség, melyet három ízben: lime-menta, eper-áfonya, valamint mangó-papaya-ananász ízben kínálnak az újdonságokat kereső fogyasztóknak.
Növekvő pályán az alkoholmentes frissítők
“Átlagon felüli forgalomra számítunk, hiszen a sörfogyasztás szorosan kapcsolódik a társasági összejövetelekhez, és szinte elválaszthatatlan része a közös meccsnézéseknek” – válaszolta a Startlapnak a Pécsi Sörfőzde. Mint megtudtuk, a Pécsi Prémium Lager és a Szalon a legjobban fogyó termékek, de a Pécsi Radler is kedvelt ital azok számára, akik alkoholmentes frissítőre vágynak.
“Az alkoholmentes szegmens évek óta növekedő pályán van, de az alkoholos sörök jóval nagyobb arányban fogynak. Megnőtt az otthoni fogyasztás aránya, így fellendült weboldalunk forgalma is, de a jó idő beköszöntével kezd beindulni a vendéglátóhelyek forgalma is. Mindkét szektorban erős forgalomra számítunk” – tették hozzá.
A Dreher Sörgyárak szerint
a magyarok szereplése még inkább fokozza a foci-Eb iránti érdeklődést, érzelmi odafigyelést, és a sörözési alkalmak megteremtését.
Erre építve pozitívak a várakozásaik, de a pandémia hatásai miatt jelenleg nehéz megbecsülni a forgalomnövekedés nagyságrendjét. “Népszerű termékeink közül leginkább a lágereket emelnénk ki, de a gyümölcs ízű sörök széles palettája már vonzó lehet a női focirajongók felé is. Inkább az alkoholos söröket keresik ilyenkor a fogyasztók, de tény, hogy egyre inkább felértékelődik a valódi sörélményt adó alkoholmentes sörök szerepe is” – fogalmazott megkeresésünkre Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak Vállalati kapcsolatok vezetője.
Nagyobb kereslet a multipackok iránt
Természetesen az árak a kiszereléstől és a fogyasztás helyétől is függnek. A Borsodi Sörgyárnál a fogyasztási szokások terén azt tapasztalják, hogy a pandémia sem vetette vissza a hazai sörkultúra fejlődését, a fogyasztók továbbra is keresik a különleges ízeket, és abban bíznak, a korlátozások feloldásával visszatérnek majd a vendéglátóhelyekre. “Mi, a magunk részéről felkészültünk erre: a bőcsi üzemünk kapacitását megfelelő szintre emeltük. Ugyanakkor továbbra is szeretnénk felhívni minden sörkedvelő figyelmét arra, hogy mindig az aktuális korlátozások, és előírások figyelembevétele mellett sörözzenek, hiszen a legfontosabb az egészség védelme” – fűzte hozzá Spiegel György.
A Dreher kiemelte, hogy ebben az időszakban minden gyártó igyekszik speciális ajánlatokkal megjelenni a piacon, és a promóciós árak mellett a kiszerelés formátuma is hangsúlyt kap, megnövekszik a kereslet a multipackok iránt. A Pécsi Sörfőzde megjegyezte, ebben az időszakban többször lehet majd akcióban vásárolni a termékeiket.
Árak a boltok polcaitól a Puskás Arénáig
A labdarúgó Európa-bajnokság hivatalos szponzora a Heineken. Természetesen a soproni sörgyárat is megkerestük, de végül nem válaszoltak kérdéseinkre. A keddi Magyarország–Portugália mérkőzésen ugyanakkor körülnéztünk a Puskás Aréna büféjében.
Egy pohár (0,5 l) Heineken sör 1250 forintba kerül, ugyanennyi az alkoholmentes ára is. A radler pedig 990 forintért kapható a stadionban.
A dobozos Borsodi Világos a Tescóban 249 forint, az üveges 0,5 literes 219 forint. A Borsodi Mester dobozos 269 forint – cikkünk írásakor épp akciós, azaz 249 forint- , az üveges 249 forintba kerül, akciósan jelenleg 229 forint. A Borsodi Bivaly pedig 239 forint.
A dobozos Pécsi Prémium Lager 275 forint az áruházban, ugyanennyibe kerül a Pécsi Sör Prémium Pils is. A Pécsi Szalon világos sör 225 forint, a Pécsi Radler 235 forint.A dobozos Dreher Hidegkomlós világos sör 279 forint, a többféle ízesítésben kapható Dreher 24 alkoholmentes világos sör doboza 219 forint. A 0.5 literes, dobozos Heineken 299 forint.