A Lidl Magyarország három éve indította el a só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti a hozzáadott só- és cukortartalmat. Több termék receptúrája is módosult, ennek köszönhetően éves szinten 2019-től immár 532,1 tonna cukorral és 42 tonna sóval kevesebbet használ fel és járul hozzá vásárlói egészségének megőrzéséhez. Azért volt erre égető szükség, mert a magyar férfiak az ajánlott napi sómennyiség több mint háromszorosát, míg a nők több mint kétszeresét veszik fel, ami számos betegséghez vezethet.
A diszkontlánc október 14-től érvényes akciós újságjában külön felületet szentel arra, hogy edukálja a fogyasztókat, emellett az érintett termékek listája megtekinthető a vállalat weboldalán is – írja a Napi.hu. A só- és cukoroptimalizálás mellett azon is dolgoznak, hogy egyre több termék minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül, és a speciális táplálkozási igényt követők számára is jó lehetőségeket kínáljanak.