A kínai online áruház, a Shein pillanatok alatt lett szinte mindenben világelső: ruhaüzletként megelőzi a Zarát és a H&M-et, sőt, a legtöbbet letöltött, vásárlásra szakosodott telefonos applikáció is az övék. A csak és kizárólag online értékesítéssel foglalkozó üzlet hamarosan megnyitja az első, valódi boltját is – de a Reuters információi szerint személyesen itt sem lehet majd vásárolni.
Amerikai kutatások szerint az emberek jelentős többsége, közel 76 százaléka vásárolt már legalább öt alkalomnál többször online és a megkérdezettek több mint fele jobban is kedveli azt, ha az okoskütyüin keresztül vásárolhatja meg a szükséges termékeket. A 2008-ban alapított Shein pedig úgy tűnik, hogy ennek az új vásárlói szokásnak a legnagyobb nyertese, különösen a koronavírus járvány betörése óta: 2020-ban 250 százalékos növekedést mutatott a cég bevétele az egy évvel azelőttihez képest. Épp ezért is meglepő, hogy a cég – amit az utóbbi időben egyre több különös dologgal gyanúsítottak meg – megnyitja az első valóságos, offline üzletét is, Tokióban.
Az információk szerint a november 13-n nyíló üzletben
a vásárlóknak lehetőségük lesz felpróbálni az ott kiállított ruhákat, de megvásárolni nem lehet őket.
Ehelyett, ha valakinek megtetszik valami, egyszerűen beszkennelheti a QR-kódját és megvásárolhatja online. Bár első olvasatra értelmetlennek tűnik a dolog, a Shein fő profilja az online értékesítés, amiben a világ élvonalába is tartoznak és érthető módon ezt a pozíciót nem szeretnék elveszíteni – ráadásul semmi nem indokolja, hogy felvegyék a versenyt az offline értékesítés területén mondjuk a Zarával vagy a H&M-mel, hiszen ezeknek a cégeknek évtizedes előnyük van a Sheinnel szemben.
A hírek szerint a Tokió Harajuku részén nyíló üzlet egyébként nem csupán boltként szolgál majd, a jövőben tartanak itt divatbemutatókat és egyéb rendezvényeket is. A Shein a múlt hónapban indította útjára az úgynevezett Shein Exchange projektjét, aminek a lényege, hogy a vásárlóik egymás közt is eladhatják, elcserélhetik a megunt, nem használt ruháikat, ezzel is segítve az egyre népszerűbb fenntarthatósági és újrahasznosítási törekvéseket.