A Shein és a Temu kínai online piacterek figyelmeztették amerikai vásárlóikat: a Donald Trump elnök által kivetett vámok miatt megdrágulhatnak a platformon vásárolt termékek, írja a BBC. A Sheint és a Temut rendkívül alacsony áraik tették népszerűvé.
Megszűnhet az alacsony árak vonzása
A rivális cégek szinte szó szerint megegyező közleményben közölték, hogy “a globális kereskedelmi szabályok és a vámtarifák közelmúltbeli változásai miatt” emelkedtek a működési költségeik, és emiatt
április 25-től árkorrekciókat hajtanak végre.
Az online piactereknek több tízmillió vásárlója van az Egyesült Államokban, akiket elsősorban a rendkívül alacsony árak vonzanak.
245 százalékos vámok a kínai árukon
A Fehér Házba való visszatérése óta Trump elnök 145 százalékos maximum összegű adót vetett ki a Kínából származó importra. Kormánya emellett a héten közölte, hogy ha az új vámokat hozzáadják a már meglévőkhöz, akkor
a kínai árukra kivetett adók elérhetik a 245 százalékot.
Trump elnök emellett megszüntette a 800 dollárnál kisebb értékű árukra vonatkozó vámmentességet is, ami korábban lehetővé tette a Shein és Temu számára, hogy rövid idő alatt betörjenek az amerikai piacra. Az amerikai törvényhozók mindkét nagy párt részéről aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy ezek a vállalatok túlzott kedvezménnyel használják ki ezt a lehetőséget.

Az amerikai vámhatóságok becslése szerint tavaly 1,4 milliárd csomag érkezett az Egyesült Államokba e megállapodás alapján, szemben a 2013-as 140 millióval.
A kínai áruházak visszavágnak
Amióta Trump elnök kivetette a Kína elleni vámokat, a Shein és a Temu alkalmazásának rangsorolása meredeken zuhant: a Temu most a 75. legtöbbször letöltött ingyenes alkalmazás az amerikai Apple Store-ban, miközben az elmúlt két évben folyamatosan az első öt hely valamelyikét foglalta el.
A Shein az 58. helyen áll, ahova a 15. helyről csúszott vissza egy hónapon belül.
Más kínai kiskereskedelmi alkalmazások azonban továbbra is rengeteg letöltést generálnak az Egyesült Államokban: köztük a DHgate a második helyen, a Taobao pedig a hetedik helyen áll.
A Shein és a Temu eközben csökkentették reklámköltségeiket Amerikában: a Temu április 9-én “kikapcsolta az összes Google Shopping hirdetését az Egyesült Államokban” – közölte Mike Ryan, a Smarter Ecommerce online reklámügynökség e-kereskedelemért felelős vezetője.
A Temu átlagos napi amerikai reklámköltése a közösségi médiaplatformokon, köztük a Facebookon, az Instagramon és a YouTube-on
31 százalékkal csökkent az április 13-át megelőző két hétben az előző hónaphoz képest.
A Shein átlagos napi amerikai reklámköltése pedig 19 százalékkal csökkent ugyanebben az időszakban a Sensor Tower piackutató cég adatai szerint.
Még most érdemes vásárolni
A Temu és a Shein nyilatkozataiban arra biztatta a felhasználókat, hogy vásároljanak, mielőtt az árak emelkedésnek indulnának. “Készen állunk arra, hogy megrendeléseik zökkenőmentesen érkezzenek meg ez idő alatt”, tették hozzá.
Mindent megteszünk azért, hogy az árakat alacsonyan tartsuk, és minimalizáljuk a vásárlóinkra gyakorolt hatást.
Csapatunk keményen dolgozik azon, hogy javítsuk felhasználóink vásárlási élményét” – áll a két piac-óriás által kiadott nyilatkozatokban.